| کد خبر: 210016 |

طرح بارانداز ریلی در پارس‌آباد مغان آماده اجرا شد

استاندار اردبیل گفت: طرح راه‌اندازی بارانداز ریلی شهرستان پارس‌آباد مغان در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان برای اجرا آماده شده است.

تین نیوز

استاندار اردبیل گفت: طرح راه‌اندازی بارانداز ریلی شهرستان پارس‌آباد مغان در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان برای اجرا آماده شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اکبر بهنام جو روز پنجشنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه راه‌اندازی خط ریلی بین ایران و جمهوری آذربایجان و بر اساس موافقت راه‌آهن جمهوری اسلامی مرکز لجستیک بار و بارانداز ریلی در پارس‌آباد احداث می‌شود.

وی اضافه‌ کرد: بعد از کسب موافقت مقام‌های آذربایجان در راستای ایجاد بارانداز ریلی و مرکز لجستیک بار در پارس‌آباد ، تفاهم‌نامه ساخت پایانه تخلیه و بارگیری ریلی بین استانداری و شرکت راه‌آهن امضا شده و پیش‌بینی شده تا پایان سال عملیاتی شود.

استاندار اردبیل گفت: با احداث این خط ریلی روابط تجاری و صادراتی استان اردبیل با جمهوری‌های قفقاز ، کشورهای آسیای میانه و روسیه توسعه چشمگیری داشته و زمینه ایجاد صنایع و واحدهای تبدیلی ، بسته‌بندی و جهش تولید فراهم خواهد شد.

وی در ادامه سخنانش از هدف‌گذاری۳۲ برنامه عملیاتی در بخش گردشگری بعنوان یکی از محورهای توسعه استان برای تحقق شعار جهش تولید در این استان طی سال جاری خبر داد و اظهارداشت: این برنامه‌ها به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت هدف‌گذاری شده و تا سال  ۱۴۰۰ عملیاتی می‌شوند.

بهنام جو افزود: سرمایه‌گذاران با فداکاری در تحقق شعار سال می‌توانند گام اساسی را بردارند و این افراد در توسعه صنعت، گردشگری و کشاورزی نقش اساسی را ایفا  کرده و مدیریت صنعت و کارخانه‌ها را در واقع  آنها برعهده دارند.

استاندار اردبیل بیان‌کرد: ارزش افزوده، سرمایه‌گذاری، صادرات و بخش اشتغال چهار شاخصه مهمی هستند که باید برای تحقق شعار جهش تولید در ابتدای کار هدف‌گذاری اساسی شوند.

وی درباره بیماری کرونا با بیان اینکه در طرح فاصله‌گذاری انفرادی هر فرد باید فاصله خود را با دیگران حفظ کند، افزود: چنانچه هر فرد اصل ۱.۵ متری خود را با دیگران حفظ کرده و پروتکل بهداشتی را رعایت کند به راحتی کارهای روزمره را مثل روزهای عادی انجام خواهد داد.

استاندار اردبیل بیان‌کرد: کارگروه اطلاع‌رسانی کرونا در کنار تیم سلامت استان برای پیشگیری و مقابله با کرونا اقدامات مفید و تبلیغات محیطی قابل قبول انجام دادند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.