| کد خبر: 233305 |

قراردادهای نوسازی بافت فرسوده از ۲۱۰ هزار واحد مسکونی عبور کرد

بهترین لیست قیمت تلویزیون، خرید قسطی و نقدی تلویزیون ، ارسال به تمام نقاط ایران در اسرع وقت، فروش اقساطی و نقدی تلویزیون بدون ضامن با بهترین قیمت روز بازار

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون اجرای واحدهای نهضت ملی مسکن از یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد عبور کرد که ۲۱۰ هزار واحد آن مربوط به نوسازی بافت فرسوده است، گفت: در سامانه خودنویس ۶۰ هزار قرارداد اجاره ثبت نهایی شده و ۱۱۳ هزار مسکن مهر در دولت سیزدهم تکمیل و تحویل شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی چهارشنبه ۲۷ دی ماه در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت وگو با خبرنگاران به تشریح برخی از اقدامات وزارتخانه در تمامی حوزه های مسئولیت پرداخت.

فعالیت سامانه خودنویس برای ثبت رایگان قراردادهای اجاره

وزیر راه و شهرسازی گفت: سامانه خودنویس در وزارت راه و شهرسازی سامانه ای است که مدت ها شروع به کار کرده است و سامانه قراردادهای اجاره است که به صورت رایگان موجر و مستاجر می توانند قراردادهایی را بین هم تنظیم و شاهدان امضا کنند و اینکار بدون پرداخت هزینه است و این قراردادها در شوراهای حل اختلاف دارای اعتبار است و قابل استناد است.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر در سامانه وارد شدند و قراردادهای ۶۰ هزار نفر در سامانه خودنویس ثبت نهایی شده و با ارایه کد رهگیری کاملا معتبر است.

بذرپاش اظهار امیدواری کرد تا این سامانه بتواند در کاهش هزینه های مربوط به اجاره واحد های مسکونی اثر مطلوب داشته باشد.

قراردادهای نوسازی در سامانه شرکت بازآفرینی شهری از ۲۱۰ واحد عبور کرد

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از گفتگوی خود در جمع خبرنگاران به موضوع بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: قراردادهای ثبت شده در سامانه شرکت بازآفرینی شهری ایران از ۲۱۰ هزار عبور کرده است و روزانه رشد فزاینده ای دارد و عملیات احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی ثبت شده در سامانه بازآفرینی شهری ایران به اتمام رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۲۴۰ هزار واحد باقیمده مسکن مهر از گذشته به دولت به ارث رسید، از اتمام ۱۱۳ هزار واحد از این تعداد خبر داد و تاکید کرد: تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر با سرعت خوبی در حال انجام است و همکاران در  مجموعه وزارت راه و شهرسازی با وجود کمبود منابع، کار را به شکل مناسب در دست پیگیری دارند.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا آخر امسال عدد خوبی از این تعداد واحدهای باقیمانده مسکن مهر را به اتمام برسانیم و در سال آینده به افرادی که بیش از ۱۰ سال و بیشتر منتظر دریافت واحدهای مسکونی خود بودند واحدهای مسکونی مهر را تحویل بدهیم.

بذرپاش افزود: در حوزه طرح جوانی جمعیت از مجلس خواستم که بار جدیدی را بر وزارتخانه تحمیل نکنند تا ما بتوانیم هم قانون جهش تولید مسکن و هم طرح جوانی جمعیت را به نحو شایسته به سرانجام برسانیم. چنانچه تکالیف جدیدی به وزارت راه و شهرسازی بار شود تامین زمین و تامین منابع کار را برای ما دشوار خواهد کرد.

یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: هم اکنون ساخت مسکن از یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی عبور کرده است و با سرعت خوبی تامین زمین و عملیات ساخت در بخش های مختلف در جریان است و کمک های خوبی از سمت مجلس انجام شده است. بنابراین درخواست ما این است تا مجلس کمک کند، تکالیفی را که در قانون برای ما ایجاد شده است بتوانیم انجام بدهیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.