| کد خبر: 150746 |

سودجویی برخی چارترکننده‌ها با فریب مسافر‌

ممنوعیت سایت‌های اینترنتی از فروش پروازهای اربعین

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر اینکه ایرلاین‌‌ها برای پروازهای اربعین مکلف به معرفی چارترکننده‌های طرف قرارداد خود شدند، از منع‌شدن سایت‌ها برای فروش بلیت پروازهای اربعین خبر داد.

تین نیوز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر اینکه ایرلاین‌‌ها برای پروازهای اربعین مکلف به معرفی چارترکننده‌های طرف قرارداد خود شدند، از منع‌شدن سایت‌ها برای فروش بلیت پروازهای اربعین خبر داد.

مقصود اسعدی‌سامانی در گفت‌وگو با فارس، با تاکید بر تذکر به متولیان فروش پروازهای اربعین مبنی بر جلوگیری از نرخ‌گذاری‌های غیرمنطقی بلیت این پروازها خصوصاً در بازه زمانی 13 تا 22 آبان‌ماه، اظهار داشت: جلسه‌ای با دست‌اندرکاران سایت‌های اینترنتی فروش بلیت هواپیما برگزار شد و به آنها تذکر دادیم که به هیچ عنوان حق ندارند، بلیت پروازهای اربعین را در این ایام در سایت خود درج کنند، قطعا این کار آنها موجب ایجاد تشنج در بازار پروازهای اربعین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه به نوعی تکلیف شد که به هیچ عنوان نرخ‌ و پرواز‌های اربعین را در سایت خود درج نکنند‌، گفت: مقرر شد این سایت‌ها در این تاریخ، به هیچ عنوان پروازهای نجف و بغداد را درج نکنند و حق فروش نخواهند داشت.

اسعدی‌سامانی اضافه کرد:‌ همچنین با دستگاه‌های نظارتی، سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده نیز جلسه‌ای برگزار‌ و مقرر شد، آنها نیز نظارت‌ها و کنترل‌های خود را اعمال کنند تا در این 10 روزی که قرار است نرخ‌های پروازهای اربعین تکلیفی باشد، با تخلفات احتمالی، مقابله قانونی و جدی داشته باشند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره چارتری کردن پروازهای اربعین از سوی برخی ایرلاین‌ها نیز توضیح داد: چارتری کردن ممنوع نشده است، اما‌ ایرلاین‌ها را ملزم کردیم که فروش بلیت پروازهای اربعین فقط از طریق سایت و دفاتر شرکت‌های هواپیمایی انجام شود، همچنین شرکت‌ها باید فهرست دفاتر چارتری خود را اعلام کنند، چون چارترکننده‌های ایرلاین‌ها برای پروازهای نجف و بغداد محدود است که مقرر شد فهرست دفاتر و چارترکننده‌های طرف قرارداد شرکت‌های هواپیمایی در سایت سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی قرار گیرد.

اسعدی‌سامانی گفت: تأکید می‌کنیم که زائران حسینی غیر از پورتال شرکت‌‌های هواپیمایی، به هیچ عنوان از سایت‌های اینترنتی متفرقه، بلیت هواپیما برای پروازهای اربعین خصوصاً در این ایام خریداری‌ نکنند.

 

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.