| کد خبر: 216852 |

◄ ماجرای دزدیده شدن مسافر تپسی چه بود؟

چند روز پیش ویدیویی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد، که در آن دختر جوانی به ماجرای دزدیده شدن خود توسط یکی از راننده های تپسی اشاره می کرد.

تین نیوز

چند روز پیش ویدیویی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد، که در آن دختر جوانی به ماجرای دزدیده شدن خود توسط یکی از راننده های تپسی اشاره می کرد.

در این ویدیو پریا رحمتی توضیح می دهد که در روز چهارشنبه، 15 مرداد توسط یکی از سفیران تپسی دزدیده شده است. او می گوید: من همیشه فکر می کردم تپسی یکی از مجموعه هایی است که در هر ساعت از شبانه روز از آن استفاده کنم، مطمئن ترین سفر را خواهم داشت چرا که اطلاعات راننده و خودرو را دارم. اما زمانی که این اتفاق افتاد فهمیدم هیچ یک از این اطلاعات به درد نمی خورد.

photo_2020-08-09_14-56-30

او در توضیح این اتفاق بیان می کند که از هفت تیر به خیابان اسکندری جنوبی درخواست سفر میدهد. زمانی که سوار ماشین می شود متوجه درخواست های راننده مبنی بر جلو نشستن و حالات غیرعادی راننده او را مشکوک می کند. سپس راننده شروع به گفتن الفاظ رکیک و فحش دادن می کند و وقتی با برخورد مسافر مواجه می شود به او پیشنهاد بدی میدهد.

رحمتی می گوید: بعد از پیشنهاد راننده از او خواستم ماشین را متوقف کند که به صحبت من بی اعتنایی و بی توجهی کرد. این در حالی بود که من امنیت سفر را فعال کرده بودم و به برادرم اطلاعات لازم جهت پیگیری این ماجرا را داده بودم. شروع به جیغ و داد کردن کردم، ماشین با سرعت در حال حرکت بود و می خواستم از ماشین پیاده شودم که متوجه قفل بودن درها شدم.

این مسافر در ادامه می گوید که با پیگیری های برادرش، امنیت تپسی با او تماس می گیرد.

از این جا دو سناریو مطرح می شود؛ یکی صحبت های مسافر و دیگری فایل صوتی ای که از این تماس، مسئول امنیت تپسی منتشر می کند.

پریا رحمتی درباره این تماس می گوید: امنیت تپسی به من زنگ زد و گفت که می توانی صحبت کنی؟ گفتم این آقا من را پیاده نمی کند و من ترسیده ام و نمی دانم چه کار کنم. گفتند اسپیکر تلفن را فعال کن تا با راننده صحبت کنم. این کار را انجام دادم که به راننده گفتند راننده ماشین را متوقف کن که خانوم پیاده شوند. در برابر این حرف امنیت تپسی نیز راننده بی اعتنایی کردند و انگار اصلا نمی شنوند. بعد از پل ما در ترافیک گیر کردیم و من توانستم با جیغ و داد کردن و تهدید راننده به شکستن دستگیره از ماشین پیاده شوم.

استنباط او از این ماجرا این طور است که تماس های مکرر تپسی چاره ساز نیستند و دردی را از مسافر دوا نمی کنند، باید حساب راننده به سرعت بلوکه می شد که پس از گذشتن دو روز هیچ اتفاقی نیوفتاده بود. این مسافر از راننده و تپسی به دلیل این اتفاق شکایت کرده است و در پایان از دیگران تقاضا می کند که این برنامه و برنامه های مشابه را از گوشی خود پاک کنند.

روی دیگر سکه از نگاه تپسی

دو روز بعد از انتشار ویدیوی مسافر این خودرو، هومن دمیرچی، معاون عملیات تپسی در سخنانی که در شبکه های اجتماعی این سازمان منتشر شد ضمن اقدامات تپسی فایل صوتی مکالمه مسئولان امنیت تپسی و مسافر را پخش کرد. در این فایل صوتی به وضوح مشخص است که طی چند ثانیه پس از درخواست مسئول امنیت تپسی از راننده مبنی بر اینکه خودرو را متوقف کند، راننده بدون تعلل خودرو را متوقف کرده و مسافر از ماشین پیاده شده است.

معاون عملیات تپسی در پایان سخنان خود می گوید که بلافاصله بعد از پایان سفر، حساب کاربری این سفیر مسدود شده است تا نتواند سفر دیگری انجام دهد، به مسافر پیشنهاد شد که خودروی دیگری برای او اعزام شود که او مخالفت کرده است و تماس دیگری نیز با رحمتی برای گرفتن اطلاعات تکمیلی جهت تشکیل پرونده گرفته شده است. او تاکید می کند که در سوابق این سفیر در تپسی هیچ گزارش منفی ای وجود نداشته، از او شکایتی انجام نشده است و صلاحیت او نیز مانند دیگر سفیران تپسی توسط پلیس اماکن امنیت تایید شده بود.

photo_2020-08-09_14-56-35

تپسی در ماده 9 آیین نامه ی خود در بخش قانون حاکم و شیوه حل اختلاف اعلام کرده است «شرایط استفاده از تپسی از هر نظر تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و در صورت بروز اختلاف، طرفین تلاش خواهند کرد تا اختلاف خود را به‌صورت مسالمت‌آمیز و از راه گفت‌وگو حل‌وفصل نمایند. در صورت عدم موفقیت، اختلاف از طریق مراجعه به مراجع قضایی تهران حل‌وفصل خواهد شد.» بر این اساس مسافر حق شکایت از راننده را دارد، اما مسئله اینجاست که واقعا کدام طرف درست می گویند؟ شواهد نشان می دهد که صدای مکالمه منتشر شده متعلق به پریا رحمتی، مسافر این جریان یوده و راننده نیز بلافاصله پس از درخواست امنیت تپسی خودرو را متوقف کرده است. ممکن است پیش از توقف خودرو و تماس اضطراری تپسی، راننده در برابر پیاده کردن مسافر مقاومت کرده باشد یا مسافر با قصد و نیت متفاوتی در تلاش برای تخریب این سازمان باشد.

مشابه این جریان پیشتربرای اسنپ هم به وجود آمد. در آن اتفاق مسافر به دلیل بدحجابی در کنار بزرگراه پیاد شده بود و این به جریانی تبدیل شد که بسیاری از کاربران، این برنامه را تحریم کردند. اما در نهایت به دلیل انتشار اطلاعات راننده از مسافر شکایت شد و با عذرخواهی مسافر این جریان به شکلی ختم به خیر شد.

نتیجه ی نهایی تا پیش از برگزاری دادگاه مشخص نخواهد شد اما تاثیر روانی این ویدیو و بازدیدهای میلیونی آن را چه کسی می تواند از بین ببرد؟ چند درصد از کسانی که ویدیوی مسافر را دیدند، ویدیوی جوابیه ی تپسی را هم مشاهده کردند؟ میزان بازدیدهای این دو ویدیو نشان از کمتر دیده شدن توضیحات تپسی دارد. همه ی این عوامل موجب بد جلوه کردن تپسی در اذهان عمومی و عدم اطمینان به این سازمان خواهد شد.

باید تا اطلاعات بیشتری در مورد این اتفاق منتشر شود صبر کرد و پیش از ثابت شدن جنایت، قصاصی انجام نداد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مجید 5 7

    حق تپسی و اسنپ هست که نابود شوند آنقدر درحق راننده ها ظلم میکنن که خدا هم اینجوری آبروشون میبره و چوبی به کمرشان میزنن من خودم راننده هستم ولی دعا میکنم نابودبشن این شرکتهای کلاهبردار دروغگو آژانسهای قدیم سگشان شرف داره به اینا

  • ناشناس 6 3

    واقعا اول باید دید واقعیت چی بوده بعد قضاوت کرد شاید این خانم دروغ میگوید چون طبق اظهاراتش میگوید درب ماشین قفل بوده و من توی ترافیک توانستم قفل را بشکنم و پیاده بشم ولی فکر نکنم هیچ خانمی قدرت اینکه قفل در یه ماشین را بشکند آن هم با دست خالی داشته باشد

  • اکبری. تهران 4 0

    من‌ راننده تپسی هستم و از این شرکت رضایت کامل دارم و به تعهدات خود پایبند هستند. این ماجرا کمی مشکوک است.و بهتر است تا روشن شدن تمام ابعاد قضیه از قضاوت خودداری کنیم.

  • ناشناس 4 0

    من راننده تپسی هستم . تا حالا چند بار در شب و خارج شهر مسافرهای با ظاهر و رفتار ترسناک ! داشتم . پس باید پیادشون میکردم

  • مسعود 3 0

    سلام...در هر صورت یکی از مشکلات اساسی در این تاکسی های اینترنتی اینه که راننده خانم ندارند!...این مسئله باید جدا حل شه.به علاوه هر خودرویی باید جی پی اس فعال داشته باشه که روشن و خاموش کردن آن از اختیار راننده خارج بوده و مرکز از سال و فعال بودن آن قبل از شروع مسافرت هر راننده اطمینان به عمل آورد تا در شرایط اضطراری پلیس بتونه بسرعت خودرو رو پیدا کرده متوقف کند.

  • احمد 0 0

    سلام تپسی واقعا از لحاظ کیفیت و احترام به مسافر بسیار ضعیف است و بارها شده تپسی گرفتم و بعد از تایید راننده بعد از مدت ها انتظار توجهی به درخواست نکرده که مجبور شدم از اسنپ ماشین بگیرم

  • محمد 1 1

    من راننده تپسی هستم واقعا شرکت کلاهبرداری هست پدر سوختها چند وقتی الکی مبلغ ۱۰۰۰۰تومان نگه میدارن بااینکه چند بار پیام دادم به شرکت وگفتم‌برای من تسویه روزانه فعاله واعتبار مثبت نمی خواهم بااین وجود الکی این مبلغ رونگه میدارن ویک مشت چرت وپرت جواب میدهن هر چب میگم باباجون این اعتبار مال یک روزه وطبق قانون خودشون باید تا فرداش کامل بریزن ولی ۱۰۰۰۰تومانشو نگه میدارن واقعا کلاهبردارن