| کد خبر: 262231 |

◄ دردسری به نام عوارض آزادراهی در هنگام خرید بیمه شخص ثالث خودرو

شرکت های بیمه گر به منظور حمایت از الکترونیکی کردن آزادراه های کشور موظف به اخذ مفاصاحساب بدهی های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان تعویض پلاک خودرو و خدمات بیمه شخص ثالث می باشند.

تین نیوز

یکی از شهروندان تجربه خود را از مشکلی که بند ک تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲  برایش به وجود آورده بود، شرح داد.

به گزارش تین نیوز، وی گفت: برای تمدید بیمه ماشین که انقضای آن در روزهای تعطیل پیش روست پیش دستی کردم که ماشین بدون بیمه نماند.

این شهروند خبرنگار عنوان کرد: غیر حضوری هزینه را به شرکت بیمه پرداخت کردم ولی شرکت نتوانست  خدمات بیمه را انجام دهد. تماس گرفتند و گفتند عوارض آزادراهی را باید پرداخت کنید.

وی افزود: به خاطر ۵ هزارتومان یک فقره عوارض، انجام کار بیمه خودرو را معلق کردند که بعد از پرس و جستجو فهمیدم بندی از تبصره ای از قانون بودجه است.

در این بند آمده است: « فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و شرکت های بیمه گر به منظور حمایت از الکترونیکی کردن آزادراه های کشور موظف به اخذ مفاصاحساب بدهی های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان تعویض پلاک خودرو و خدمات بیمه شخص ثالث می باشند. منابع حاصل برای استهلاک اصل و سود سرمایه گذاری صورت گرفته در محور جاده ای که تردد در آن انجام گرفته است صرف خواهد شد.»

او ادامه داد: اینکه عوارضی فیزیکی حذف و همه جا الکترونیکی اخذ شود بدیهی و منطقی است. اما این اقدام راه حل بهتری می طلبد و کاش حتی الامکان از  قانون نویسی سلبی اجتناب شود و تبعات قانون بر زندگی روزمره و هزینه زمان و ایجاد یک مرحله اداری لحاظ شود. در این مورد مشاهده می شود که انجام یک موضوع مهم به یک پیش شرط کم ارزش منوط شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.