| کد خبر: 260801 |

در پایانه های مرزی صورت می گیرد:

◄ افزایش قاچاق سوخت توسط کامیون ها تحت عنوان ترانشیپ

با توجه به افزایش ناوگان بین المللی جاده ای در امر صادرات و واردات، هیچ ضرورتی جهت ترانسشیمنت کالا در پایانه های مرزی وجود ندارد.

تین نیوز

برخی فعالان بخش حمل و نقل جاده کالا معتقدند با توجه به افزایش ناوگان بین المللی جاده ای در امر صادرات و واردات، هیچ ضرورتی جهت ترانسشیمنت کالا در پایانه های مرزی وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز، احمد محمدپور شهروند خبرنگار تین نیوز با بیان این مطلب مدعی شد:  با توجه به اینکه ناوگان کشورهای همسایه بدون سوخت وارد کشورمان می شوند، در حین عملیات جابجایی کالا از ناوگان ایرانی ، سوخت مورد نیاز را به صورت قاچاق تامین می کنند.

وی افزود: ستاد پیشگیری مبارزه با قاچاق سوخت و معاونت ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  کشور و انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی باید در این امر تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

او عنوان کرد: البته برخی از ساکنان مناطق مرزی و برخی از مسئولان پایانه های مرزی اقدام به خرید ناوگان پلاک خارجی کردند و مقاومت احتمالی در جهت ممنوعیت ترانسشیپمنت کالا به دلیل منافع شخصی بوده و هیچ دلیل ملی و منطقی برای ترانسشیپمنت کالا در مقطع فعلی وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز، چندی پیش انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران از فراهم شدن امکان حمل یکسره کالا توسط ناوگان ایرانی به ترکمنستان خبر داد.

در نامه ای با امضای قربان جعفرزادگان دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا که تصویری از آن در اختیار خبرنگار ما قرار گرفت،  عنوان شده بود که طبق تصمیم به عمل آمده در جلسه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، از تاریخ اول آبان ماه 1402 حمل یکسره ناوگان ایرانی به کشور ترکمنستان، جایگزین رویه تبادل یدک و ترانشیپمنت خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سینا رسولی مقدم 2 0

    چرا قیمت سوخت برای رانندگان خارجی رو آزاد نمیفروشید