| کد خبر: 1461 |

قائم مقام رجا در گفتگو با تین‌نیوز خواستار شد:

◄ استفاده از عنوان " تهراسیا " برای نمایشگاه بین‌المللی ریلی تهران / اعلام آمادگی شرکت‌های معتبر ریلی جهان برای همکاری با رجا

تین نیوز | عضو هیئت مدیره شرکت نیرو ریل با اشاره به تلاش تمامی شرکت‌ها برای توسعه صنعت ریلی، گفت: نمایشگاه آتی که در بهار 93 برگزار خواهد شد می‌تواند آغاز اجرایی شدن پیشنهاد نامگذاری نمایشگاه بین المللی ریلی تهران به نام "تهراسیا" باشد. 

سیدمصطفی خردمند در گفتگو با تین نیوز درباره نمایشگاه بین المللی اوراسیا 2014 که هفته گذشته در ترکیه برگزار شد، گفت: تصور ما از این نمایشگاه در مقایسه با نمایشگاه‌های معتبر جهانی این بود که نسبت به آنها، در سطح پایینی برگزار شود، اما حضور شرکت‌های معتبر مثل تالگو، زیمنس، کف و... نشان از رشد کیفیت و اعتبار این نمایشگاه داشت.

قائم مقام شرکت رجا ادامه داد: کشور ترکیه در زمینه جذب شرکت‌های معتبر جهانی در حوزه ریلی، رشد چشمگیری داشته و توجه به این نکته که در منطقه، آیا این نمایشگاه باید در ترکیه برگزار شود یا ایران، کوتاهی و کم توجهی ما را آشکار می کند.

نمایشگاه اوراسیا، رو به رشد است
عضو هیئت مدیره شرکت نیرو ریل، گفت: از منظر کلان، نمایشگاه اوراسیا، رو به رشد است و از طرف رجا، نیرو ریل و دیگر شرکت‌های ریلی، توانستیم مذاکرات خوبی با شرکت‌های خارجی داشته باشیم، البته چنین نمایشگاهی باید در تهران برگزار شود و نه تحت عنوان اوراسیا، بلکه باید نام آن، "تهراسیا" انتخاب شود.

اعلام آمادگی شرکت‌های معتبر ریلی جهان برای همکاری با رجا
خردمند در پاسخ به سوالی مبنی بر مذاکره رجا با شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه، اظهار کرد: در راستای توسعه شبکه ریلی کشور که مورد تأکید رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و راه آهن و رجاست، با شرکت‌هایی مثل زیمنس آلمان در خصوص ادامه همکاری برای ساخت ترن‌ست، شرکت اسپانیایی کف و تالگو و همچنین با شرکت کانادایی بمباردیر در زمینه قطارهای نو و سریع‌السیر بالای 200 کیلومتر، مذاکرات خوبی داشتیم.

رئیس هیئت مدیره رجا افزود: این شرکت‌ها آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرده‌اند و مقرر شد بعد از فروردین 93 جلسات مستمری با این شرکت‌ها داشته باشیم و اقدام مثبتی در راستای توسعه و نوسازی ناوگان و افزایش سرعت سیر قطارها انجام دهیم.

خردمند درباره تفاوت نمایشگاه اوراسیا و نمایشگاه‌هایی که در ایران برگزار می‌شود، گفت: یکی از مواردی که متأسفانه در ایران وجود دارد، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد است البته این که مدیرعامل راه آهن تصمیم دارد که نمایشگاه ریلی، به صورت متمرکز برگزار شود، گام بسیار مطلوبی است و تمام شرکت‌ها و انجمن‌های ریلی از این موضوع استقبال کرده‌اند. 

وی افزود: تمامی شرکت‌ها، تمام توان خود را برای این موضوع صرف خواهند کرد تا صنعت ریلی ایران، توسعه خدمات و پیشرفت داشته باشد و به صورت واحد تشکیل شود و نمایشگاه ریلی آتی که در بهار 93 برگزار خواهد شد، می‌تواند آغاز اجرایی شدن پیشنهاد نامگذاری نمایشگاه بین المللی ریلی تهران به نام "تهراسیا" باشد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 0 0

    بسیار بد سلیقگی و بی معنی است. چه اصراریه هر نامی رو که می شنویم عیناً همون کپی شه. والله یه کم خلاقیت خوب چیزیه لااقل اگر موجود نیست، پول که ماشالله هست خب خرجش کنید دیگه یه فراخوان و یه جایزه همه چی حل میشه. اصلاً چه خوبه تین نیوز متولی فراخوان نام گزاری شه.