| کد خبر: 259088 |

زمان انتظار بهره برداری از خطوط جدید متروی تهران از ۲۰ به ۸ سال کاهش یافت + فیلم

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: عملیات احداث خط ۱۰ مترو که از خطوط جدید این شبکه به شمار می آید، از مردادماه با شروع حفاری از کارگاه دریاچه شهدای خلیج فارس وارد مرحله اجرایی شده و از سال آینده ۲ دستگاه حفار مکانیزه دیگر به این پروژه افزوده خواهد شد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: عملیات احداث خط ۱۰ مترو که از خطوط جدید این شبکه به شمار می آید، از مردادماه با شروع حفاری از کارگاه دریاچه شهدای خلیج فارس وارد مرحله اجرایی شده و از سال آینده ۲ دستگاه حفار مکانیزه دیگر به این پروژه افزوده خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، محسن هرمزی مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) درباره جزئیات روند توسعه خطوط مترو در سال جاری اعلام کرد: امسال علاوه بر توسعه خطوط ۴، ۶ و ۷ متروی پایتخت، حدود ۱۹ کیلومتر مسیر ریلی از فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند به انضمام ایستگاه مترو پرند به شبکه موجود اضافه خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از توجه ویژه مدیریت شهری به مقوله توسعه هر چه سریعتر شبکه مترو پایتخت افزود: با افزایش ۶ برابری بودجه مترو نسبت به سال گذشته، امسال حدود ۳۸ کیلومتر مسیر ریلی به طول شبکه مترو تهران افزوده می شود.

مدیرعامل شرکت مترو درباره ۴ خط جدید طراحی شده برای این شبکه گفت: خط ۱۰ مترو، یک خط شرقی _ غربی از محدوده وردآورد تا فلکه سوم تهرانپارس است که جزو مهمترین خطوط تهران به حساب آمده و منطقه ۲۲ به همراه ۵ منطقه شمالی تهران شامل مناطق ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ را در بر می گیرد.

وی در ادامه به تشریح دیگر خطوط جدید شبکه مترو پرداخت و با بیان اینکه خط ۸ متروی تهران به شکل C انگلیسی است و با همه خطوط تلاقی دارد، گفت: خط ۹ از پایانه دولت آباد تا تقاطع بزرگراه شهید زین الدین از زیر اتوبان به سمت غرب حرکت می کند و سیر شرقی _ غربی تا پایانه چیتگر دارد.

هرمزی درباره خط ۱۱ افزود: خط ۱۱ تکمیل کننده یک رینگ با خط ۹ بوده و مناطق ۱۹، ۲۰، ۲۱ که محدوده های کمتر برخوردار جنوب غرب تهران از شبکه راه آهن ریلی زیر زمینی محسوب می شود را طی کرده و شبکه مترو را تکمیل می کند. با احداث ۴ خط جدید، در واقع شبکه ای به هم پیوسته تشکیل شده و اقصی نقاط پایتخت پوشش خواهد یافت. به همین دلیل است که ساخت و تکمیل هر چه سریعتر ۴ خط جدید دارای اهمیتی مضاعف است.

عضو هیات مدیره شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در ادامه گفت: با برنامه ای که به شورای اسلامی شهر تهران ارائه داده ایم، عملیات اجرایی ۴ خط جدید، طرف امسال و سال آینده آغاز می شود و این خطوط که قرار بوده در مدت زمان ۲۰ سال به سرانجام برسد، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، امکان تکمیل تا سال ۱۴۱۰ را نیز دارا هستند؛ البته بهره برداری آن ها از سال ششم و هفتم محقق خواهد شد.

هرمزی در پایان گفت: اجرای عملیات حفاری خط ۱۰ از مردادماه با شروع به کار دستگاه حفار مکانیزه از کارگاه دریاچه شهدای خلیج فارس رسماً کلید خواهد خورد و از سال آینده ۲ دستگاه حفار مکانیزه دیگر برای تسریع عملیات اجرایی به این خط افزوده می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایرانی 1 0

    چرا مترو پردیس درس نمیکنید با این همه جمعیت طوی تمام فازها سکونت دارن