| کد خبر: 258221 |

6 رام قطار اورهال تحویل شد؛ راه اندازی خط 7 مترو تهران ممکن می شود؟

زاکانی در آیین تحویل قطارهای بازسازی شده (اورهال) به متروی تهران گفت: ۷ خط مترو پایتخت امسال تکمیل می شود.

تین نیوز

علیرضا زاکانی روز دوشنبه در آیین تحویل قطارهای بازسازی شده (اورهال) به متروی پایتخت در شرکت واگن سازی جنوب تهران اظهار داشت: علاوه‌ بر این امسال خط پرند در حومه نیز به طول ۲۰ کیلومتر افتتاح می شود.

به گزارش تین نیوز، از ۶ رام قطار تحویل داده شده مترو، ۵ رام قطار (ای سی) است و یک قطار (دی سی) نیز علاوه بر اورهال، ارتقاء سیستم و تجهیزات داده شده و به عنوان قطار (دی سی) پلاس وارد ناوگان مترو شد.

براین اساس برای اولین بار داخلی سازی توأم با بهینه سازی سیستم رانش قطارهای (دی سی) به علت فرسودگی بردهای میکرو کامپیوتر که منجر به خطاهای اصلی بود نیز انجام شد.

شهردار تهران در باره وضعیت 7 خط مترو تهران اعلام کرد: ۷ خط مترو نیمه کاره را با ۲۵۳ کیلومتر خطوط به اضافه حدود ۱۴۰ ایستگاه تحویل گرفتیم؛ اگرچه شهر تهران ۱۱ خط مترو طراحی شده دارد، اولویت ما تکمیل این هفت خط تا پایان سال خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد که ۶.۵ کیلومتر در جنوب خط ۶ و ۱۱ کیلومتر در خط چهار و ادامه خط ۲ را به سمت ترمینال شرق شروع کنیم و زمان کار را هم زمان حداکثر ۲ ساله دیده ایم.

این مسئول افزود: مطالعات نشان می دهد اگر این هفت خط تکمیل شود ۶۰ درصد مطلوبیت استفاده از مترو افزایش پیدا می کند.

زاکانی ادامه داد: ۲۲ ماه و یک روز از خدمتگزاری ما در شهرداری می گذرد و توفیق داریم که ۱۴ کیلومتر خطوط مترو و ۱۰ ایستگاه را افزایش دادیم، امسال نیز ۲۲ کیلومتر خط متروی جدید داریم و خطوط ۴ و ۶ و ۷ را کامل و ۱۳ ایستگاه دیگر نیز امسال افتتاح می کنیم که البته یک مورد آن افتتاح شده است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: خطوط الحاقی نیز ظرف ۲ سال تکمیل و در کنار آن چهار خط جدید خواهیم داشت که بخشی از حفاری تونل خط ۱۰ تا یک ماه آینده آغاز می‌شود.

این مسئول یادآور شد: در بخشی دیگر تفاهم نامه خط ۹ را هفته آینده منعقد خواهیم کرد که این مسیر یک خط دو طبقه است و علاوه بر آن خط ۸ و ۱۱ را سال آینده آغاز خواهیم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    همیشه دورغ میکند

  • ناشناس 0 0

    خط ۶ مترو هم فراموش شده که هر ۲۰ دقیقه یه واگن میاد و این همه جمعیت منتظر میمونن