| کد خبر: 254085 |

خدمت‌ رسانی مترو در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان

مدیر عامل شرکت بهره‌ برداری مترو با اشاره به آمار کاهشی بودن استفاده شهروندان در روزهای پایانی سال۱۴۰۱ از مترو گفت: فضاسازی متناسب ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان در مترو صورت گرفته است.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو با اشاره به آمار کاهشی بودن استفاده شهروندان در روزهای پایانی سال۱۴۰۱ از مترو گفت: فضاسازی متناسب ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان در مترو صورت گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مسعود درستی - مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو درباره رفت ‌و آمد مسافران در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ اعلام کرد: با توجه به اینکه شهروندان در روزهای پایانی سال (پنجشنبه و جمعه آخرسال) برای زیارت اهل قبور به بهشت زهرا (س) می‌روند، همچنین برای رفتن به بازار و خرید عید از مترو استفاده می‌کنند، سعی کردیم تا برای رفاه حال آن‌ها سرویس‌دهی مرتب و منظم صورت گیرد.

وی در پاسخ به تعداد مسافران در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۱ بیان کرد: در روز ۲۸ اسفندماه ۱۱ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۷نفر از مترو استفاده کردند. همچنین روز ۲۹ اسفند مترو تهران پذیرای ۶ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۸۹ نفر از مسافران بود. طبق آمار میزان استفاده شهروندان از مترو در روزهای پایانی سال کاهش داشته است.

وی  افزود: در مجموع از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پنجم فروردین ماه ۴ میلیون و ۶۶ هزار و ۶۳۵ مسافر در خطوط هفت‌گانه مترو جابه جا شده است.

درستی در ادامه با اشاره به جابه‌جایی مسافر در روز اول از سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: در اغلب ایستگاه‌های مترو با هفت‌سین به استقبال مسافران رفتیم و در روز اول از سال جدید میزبان ۴ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۷۲ نفر در مترو بودیم.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو در خصوص اقدامات این شرکت به جهت آسایش مسافران در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: تجهیز و تکمیل ۴۵ نمازخانه با فرش مخصوص نماز به متراژ ۱۸۰۰متر در دو مرحله از اسفند سال ۱۴۰۱ انجام شد. سایر وسایل مورد نیاز در نمازخانه‌ها در تمام خطوط بررسی و در جهت رفع آن‌ها اقدام شده است.

وی افزود: تمامی نمازخانه‌ها نیز همزمان با طرح استقبال از بهار نظافت شده‌اند و آماده خدمت رسانی به نمازگزاران محترم هستند. همچنین فضاسازی متناسب با ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان مانند نصب پارتیشن مقابل آبسردکن‌های ایستگاه‌ها و نصب دعای مخصوص ماه رمضان در نمازخانه‌ها، توزیع افطاری ساده در ایستگاه‌های منتخب به صورت رایگان در ایستگاه‌ها صورت گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.