| کد خبر: 205622 |

روحانی: مسئولیت جلوگیری از پروازهای غیرنظامی با دولت نیست

رئیس جمهور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه،‌ توضیحاتی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی ارائه کرد.

تین نیوز

رئیس جمهور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه،‌ توضیحاتی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز، حسن روحانی با بیان اینکه در موضوع هواپیمای اوکراینی حادثه صبح چهارشنبه اتفاق افتاد و ما در دولت بودیم افزود: آنچه در دولت مطرح شد، یک «سانحه» بود و من هم پرسیدم ۷۳۷MAX بود یا خیر که معلوم شد نبوده است. ما بعدازظهر جلسه شورای عالی امنیت ملی داشتیم که برای ماجرای عین‌الاسد بود. ۳ تا ۵ و نیم جلسه بود و در آن هم گرچه بحث اصلی‌مان نبود اما آنجا هم «سانحه» مطرح شد.

روحانی گفت: شب لحن رئیس جمهور اوکراین متفاوت بود و اطلاعاتی را می‌داد. با وزیر راه صحبت کردم که باز هم «سانحه» مطرح شد زیرا پدافند هوایی می‌گفت شلیکی نبوده است. پنجشنبه شبهات ما بیشتر شد.

رئیس جمهور اضافه کرد: غروب پنجشنبه که با ستاد کل صحبت می‌کردم تقریبا احتمال قوی بود که خطایی صورت گرفته است. گفتم اگر همینطور فکر می‌کنید، اعلام رسمی کنید. گفتند هنوز شبهاتی داریم.

وی افزود: قبل از ظهر جمعه جلسه‌ای داشتند و حدود ساعت ۲ بعدازظهر به جمع‌بندی رسیدیم. گفتم اعلام کنید، گفتند بیانیه می‌نویسیم. اولین لحظه به طور رسمی ۱۶: ۳۰ جمعه بود، گفتم اعلام کنید. بعد دیدم تصمیم گرفتند جلسه شورا را تشکیل دهیم و تشکیل دادیم.بحث مفصل شد. بیانیه ستاد کل هم آنجا مطرح شد و تصمیم نهایی اتخاذ شد. ساعت ۱۲ دیدم اعلام نشده تعجب کردم، به هر حال صبح اعلام کردند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد:  کل ماجرا این بود. الان هم طبق مقررات بین المللی دنبال می‌کنیم و در حال مذاکره با اوکراین هستیم امیدواریم حل شود

روحانی در پاسخ به این سوال که چرا آسمان ایران در زمان حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد به روی پروازهای مسافری بسته نشد؟ گفت:آسمان، باز است. در شرایطی آسمان باید در بخشی بسته شود. اینجا باید هواپیمایی کشوری اعلام کند. اینکه کجا باید به هواپیمایی کشوری بگوید یا هواشناسی کشور است، یا ستاد کل نیروهای مسلح است. دولت در این زمینه مسئولیتی برای کلیر کردن به عهده ندارد. در مسائل امنیتی مربوط به نیروهای مسلح است و همواره همین روال بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    پاراگراف آخر خبر را بسیار بد و حتی مسئله دار منتقل کرده اید. لطفا با گوش دادن به صحبت های رئیس جمهور، اصلاح کنید و بازنویسی نمائید.