| کد خبر: 232502 |

نیاز کشور به ۳۵ هزار اتوبوس درون شهری

گسترش حمل و نقل عمومی فاکتوری تعیین کننده در کنترل و مدیریت حوزه ترافیک شهری کشور است.

تین نیوز

معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور تقویت حمل و نقل عمومی کشور را مهم ترین اولویت سازمان شهرداری ها و دهیاری ها عنوان کرد و گفت: گسترش حمل و نقل عمومی فاکتوری تعیین کننده در کنترل و مدیریت حوزه ترافیک شهری کشور است.

به گزارش ایسنا، شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور امروز با حضور معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور با حضور نمایندگان دستگاهها در محل وزارت کشور با سه موضوع  تصویب  ضابطه ۸۰۱ دستورالعمل مطالعات طرح جامع حمل و نقل شهری و حومه،  بهنگام سازی مشخصات فنی اتوبوس های دیزلی، گازسوز و برقی سامانه های اتوبوسرانی شهری کشور و تشکیل کارگروه فنی سامانه های هوشمند ثبت تردد و تخلف برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

امضای تفاهم نامه ساخت و خرید یک‌هزار دستگاه اتوبوس درون شهری

از ۶۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه مینی‌بوس رونمایی شد

مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور در این جلسه با بیان اینکه تقویت حمل و نقل شهری از مهم ترین برنامه های سازمان شهرداری ها طی سالهای اخیر بوده است، گفت: برای کارآمدی حمل و نقل مسافری درون شهری نیاز به مولفه هایی همچون کاربری آسان، کارآیی بلند مدت عاری از آلایندگی زیست محیطی منطبق با استانداردهای روز دنیا وجود دارد.

وی با اظهار این مساله که امروز حمل و نقل عمومی کشور نیاز به ساماندهی قوی تر دارد، گفت: ضروری است نوسازی و توسعه ناوگان با بهنگام سازی فنی مطابق با سیاست های اقتصادی کلان کشور، همراه گردد.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور در ادامه صحبت هایش با اشاره به اینکه بازسازی حمل و نقل عمومی کشور یک نیاز جدی است؛ گفت: در حال حاضر بخش اعظم دستگاههای اتوبوس و مینی بوس درون شهری به بازسازی و نوسازی نیاز دارد. ظرفیت موجود دستگاههای اتوبوس در کشور  حدود ۲۰ هزار دستگاه است که نیاز کلی کشور ۳۵ هزار دستگاه است و برای همین گسترش و تقویت حمل و نقل عمومی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، موضوع بحث اتوبوس های برقی از دیگر محورهای جلسه امروز بود و در این خصوص این مساله مورد بررسی اعضا قرار گرفت که امروز استفاده از اتوبوس های برقی در همه کشورهای دنیا مرسوم بوده و لازم است این موضوع در تقویت حمل و نقل عمومی شهری کشور به خاطر کاهش آلایندگی و افزایش بهره وری مورد توجه قرار گیرد.

اتوبوس های برقی به نسبت اتوبوس های دیزلی و گازوئیل سوز طول عمر بیشتری دارند. عمر این اتوبوس ها ۲۰ سال است. موضوع بعدی نشست امروز استفاده از تجهیزات و سامانه های هوشمند برای کنترل و مدیریت ترافیک شبکه شهری و جاده ای بود و مقرر شد با هماهنگی های به عمل آمده با ناجا  از این ظرفیت در تقویت کاهش بار ترافیکی شهری و جاده ای کشور استفاده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.