| کد خبر: 186680 |

◄ هوشمندسازی 90 درصد از راه‌های خراسان شمالی

90 درصد راههای خراسان شمالی هوشمندسازی شده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: 90 درصد از راه‌های شریانی و اصلی این استان زیرپوشش تجهیزات و خدمات هوشمند جاده‌ای قرار دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، علی‌اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: اکنون 22 دستگاه دوربین ثبت تخلف و 21 دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده‌های استان نصب و فعال است.

وی افزود: دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای تصویر پلاک خودرو متخلف را ثبت و به پلیس راهور ارسال می‌کنند و پلیس راهور با استفاده از این اطلاعات، برگ جریمه را به نشانی مالک خودرو می‌فرستد.

بدیعی مقدم گفت: دوربین‌های نظارت تصویری هم وضعیت تردد در جاده‌های استان را رصد می‌کنند و  اکنون 47 دستگاه تردد شمار، شمار خودروهای عبوری از محورهای استان را مخابره می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی تصریح کرد: طول راه‌های خراسان شمالی بدون احتساب راه‌های روستایی، یک هزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه‌های کشور را شامل می‌شود که اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد و در رتبه 13 کشوری قرارگرفته است.

سال گذشته علی‌اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی، خبر از راه‌اندازی نخستین سامانه هوشمند توزین بار در حال حرکت در استان خراسان شمالی و نصب  ۲۱ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت در محور‌های خراسان شمالی داده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.