| کد خبر: 186134 |

برقراری ارتباط 6 روستای دورافتاده تکاب با مرکز شهر

ارتباط 6 روستای دورافتاده تکاب با مرکز شهر برقرار شد.

تین نیوز

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب گفت: راه دسترسی 6 روستای دورافتاده این شهرستان که براثر جاری شدن سیل تخریب و مسدود شده بود، با تلاش راهداران و اکیپ ستاد مدیریت بحران بازگشایی و ارتباط جاده ای ساکنان این روستاها با مرکز شهر برقرار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، امیر یدبیضا در جریان بازدید از عملیات بازگشایی محور روستایی «ساریقورخان» تکاب افزود: جاری شدن سیلاب در بخشی از رودخانه ساروق تکاب موجب تخریب راه دسترسی 6 روستای سخت گذر «ساریقورخان»، «ساری باغ»، «طاسکند»، «تندرلو»، «کریم آباد» و «قره بابا» از توابع بخش مرکزی تکاب شده و ارتباط جاده ای این روستاها با مرکز شهر را به مدت سه روز قطع کرده بود.

وی با بیان اینکه به علت جاری شدن سیل تردد در این محور فقط با تراکتور امکان پذیر بود، اظهار داشت: راهداران و اکیپ مدیریت بحران این شهرستان شامل ادارات برق و منابع آب 6 حلقه لوله 6 متری را از تکاب به محل تخریب این جاده روستایی در 30 کیلومتری تکاب منتقل کرده و در 2 نقطه از رودخانه و محل تخریب قرار دادند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب با بیان اینکه بخشی از رودخانه ساروق این شهرستان از راه دسترسی محور سخت گذر ساریقورخان می گذرد، اظهار داشت: قرار دادن این لوله ها در 2 نقطه در مسیر ارتباطی روستاهای قره بابا به طاسکند و طاسکند به ساری باغ موجب هدایت مسیر سیل و بازگشایی جاده شد.

وی گفت: عملیات بهسازی جاده و ترمیم ابنیه در این محور روستایی نیز پس از مساعد شدن شرایط آب و هوایی و فروکش کردن جریان سیل آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بارش شدید باران، افزایش دمای هوا و ذوب شدن برف در ارتفاعات موجب سیلابی شدن رودخانه ها از جمله رودخانه ساروق تکاب شده که تخریب بخشی از زیرساخت های جاده ای در محورهای روستایی را به دنبال داشته است.

تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای سردسیر و کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بیش از 480 کیلومتر جاده بین شهری و روستایی دارد؛ بیشتر محورهای روستایی این شهرستان سخت گذر و برف گیر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.