| کد خبر: 161880 |

نوسازی ناوگان راهداری استان قزوین

مدیر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین از تجهیز راهداری این استان به ماشین‌آلات جدید در راستای نوسازی ماشین‌آلات راهداری خبر داد.

تین نیوز

مدیر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین از تجهیز راهداری این استان به ماشین‌آلات جدید در راستای نوسازی ماشین‌آلات راهداری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین، افشین پیر نون گفت: در حال حاضر اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای الموت دارای 37 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین و سبک است که به‌صورت شبانه‌روزی به خدمت‌رسانی به هم‌وطنان عزیز در منطقه الموت مشغول هستند.

پیر نون افزود: همچنین در راستای نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات راهداری اداره الموت، با برنامه‌ریزی انجام‌شده در سال جاری تعداد 18 دستگاه ماشین‌آلات سنگین، 9 دستگاه نیمه سنگین و 10 دستگاه ماشین سبک تعمیر اساسی و بازسازی صورت گرفته و در راستای تقویت ناوگان راهداری در این منطقه یک دستگاه گریدر نو و یک دستگاه تویوتا هایلوکس دوکابین به این اداره تحویل گردید.

پیر نون در ادامه در خصوص میانگین عمر ناوگان راهداری اداره الموت عنوان کرد: میانیگین سنی ماشین‌آلات راهداری اداره الموت تا پیش از تحویل ماشین‌آلات جدید خریداری‌شده 50/22 سال بوده که با اضافه شدن ماشین‌آلات جدید این میانگین به 50/19 سال کاهش یافت.

پیر نون افزود : از دیگر اقدامات این اداره کل در منطقه الموت می‌توان از تعمیر، تجهیز و مناسب‌سازی ساختمان راهدارخانه‌های قسطین لار، مینودشت، رجایی دشت و بهرام‌آباد نام برد.

در این راهدارخانه‌ها تجهیزات لازم و ایجاد فضایی مطلوب برای راهداران و اسکان مسافران درراه مانده در مواقع ضروری و همچنین تجهیز نمازخانه این راهدارخانه‌ها فراهم‌شده است. وی افزود : در راستای خدمت‌رسانی به هم‌وطنان عزیز راهدارخانه‌ی کوهستان نیز واقع در منطقه گردنه کماسار در حال ساخت و تکمیل هست.

منطقه الموت به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم‌شده که در رشته‌کوه‌های البرز، واقع در شمال شرقی و غربی استان قزوین است که از اهمیت گردشگری بالایی در سطح استان قرار دارد، رشته کوههای البرز در منطقه الموت دارای قلل معروف و مرتفعی است که با توجه به برف‌گیر بودن این منطقه ازلحاظ نگهداری راه و عملیات راهداری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در خاتمه گفت : امیدواریم با به‌کارگیری تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری در محورهای این منطقه از استان بتوانیم در ارائه خدمت‌رسانی به مردم عزیز در راهداری زمستانی و فراهم نمودن مسیری ایمن برای تردد ساکنان و گردشگران این منطقه انجام‌وظیفه نماییم.

 

 


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.