| کد خبر: 159295 |

مقیمی:

◄ استقبال از اپلیکیشن‌ها در بخش باربری نیازمند گذشت زمان است

با حضور استارتات آپ های باری این امکان فراهم‌شده که با حذف واسطه ها، کنترل تعداد سرویس‌های حمل‌ونقل باری در کشور به میزان قابل‌توجهی مدیریت شود.

تین نیوز

معمولاً نقاط قوت و ضعف این برنامه‌ها در مرحله اجرا مشخص می‌شود و لازم است زمان مشخصی بگذرد تا طراحان اپلیکشن های باری بتوانند به نیازهای واقعی بخش حمل‌ونقل پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگارتین‌نیوز، مدتی است که از فعالیت نخستین بازارگاه هوشمند و اینترنتی حمل‌ونقل کالا در کشور که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد می‌گذرد.

این اپلیکیشن هوشمند بستری آنلاین و یکپارچه برای ارتباط بین صاحبان کالا و رانندگان و هوشمند سازی سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای در کشور است که این قدرت را به صاحبان کالا، باربری‌ها و ترخیص‌کاران می‌دهد تا به‌صورت آنلاین اعلام بار کرده و رانندگان نیز می‌توانند درخواست حمل بار به این سامانه را اعلام کنند.

بااین‌حال برتری حمل‌ونقل کالا از طریق بازارگاه‌های اینترنتی نسبت به سبک و سیاق سنتی آن باعث نشد که جامعه کامیون‌داران و فعالان بخش حمل‌ونقل کالای باری همه موافق حضور استارت‌آپ‌ها در بخش باربری باشند.

در این زمینه فاطمه مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز در خصوص ضرورت وجود استارت‌آپ‌ها در بخش باری، گفت: با حضور استارت‌آپ‌های باری این امکان فراهم‌شده که با حذف واسطه ها، کنترل تعداد سرویس‌های حمل‌ونقل باری در کشور به میزان قابل‌توجهی مدیریت شود.

وی بابیان اینکه صددرصد با باربری اینترنتی موافق هستم، ادامه داد: البته لازم است که زیرساخت‌های نرم‌افزاری آن فراهم‌شده باشد و آموزش‌های لازم به کاربران داده شود تا بتوانند با این اپلیکیشن ها به‌راحتی کار کنند.

این فعال حمل‌ونقلی در پاسخ به این سؤال که هنوز با باربری اینترنتی مخالفت می‌شود و برخی‌ها روش‌های سنتی حمل کالا را ترجیح می‌دهند، گفت: معمولاً نقاط قوت و ضعف این برنامه‌ها در مرحله اجرا مشخص می‌شود و لازم است زمان مشخصی بگذرد تا طراحان اپلیکشن‌های باری بتوانند به نیازهای واقعی بخش حمل‌ونقل پاسخ دهند.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی و صنعت و معدن تهران به برنامه نصب جی‌پی‌اس روی کامیون‌ها اشاره کرد و گفت: جی‌پی‌اس هم که برای کنترل مسیر کامیون‌ها طراحی‌شده بود در ابتدا چندان محبوب نبود اما بعدازاینکه با مزایای آن آشنا شدند؛ محبوبیت این نرم‌افزار افزایش یافت و اکنون یکی از برنامه‌های مهم است و صنعت حمل‌ونقل از مزایای آن استفاده می‌کند.

مقیمی هم‌چنین به تشریح فواید این اپلیکیشن‌ها برای شرکت‌های حمل‌ونقلی  پرداخت و گفت: برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دقیق، حذف واسطه‌ها و امکان ردیابی محموله بهترین مزایای استفاده از این اپلیکشین برای شرکت‌های حمل‌ونقلی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.