| کد خبر: 152271 |

نوسازی ۱۱۴۵ وسیله نقلیه عمومی در گیلان

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از نوسازی هزار و ۱۴۵دستگاه وسیله نقلیه عمومی با اعتباری افزون بر ۲۹۳ میلیارد ریال در این استان خبر داد.

تین نیوز

 

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از نوسازی هزار و ۱۴۵دستگاه وسیله نقلیه عمومی با اعتباری افزون بر ۲۹۳ میلیارد ریال در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد رضا نازک کار درباره میزان آمادگی راهداری گیلان در صورت وقوع بارش برف سنگین در سال جاری اظهار کرد: در صورت تحقق هرگونه بارش برف سنگین در سال‌جاری با توجه به امکانات و ماشین آلات موجود در این اداره کل با مدیریت و برنامه‌ریزی‌های لازمه تنها بر اساس اولویت بندی به ترتیب، آزاد راه‌ها، بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی، راه‌های فرعی و راه‌های روستایی اقدام می شود.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان بیان کرد: در صورت وقوع هر بحرانی از ماشین‌آلات بخش خصوصی و امکانات دهیاری های منطقه نیز جهت بازگشایی راه‌ها استفاده شده و مضافا اکیپ های زمستانی این اداره کل با تعداد ۴۱ اکیپ و تعداد ۲۷۴ دستگاه ماشین سبک و سنگین و نیمه سنگین و ۴۸۲ نفر پرسنل جهت عملیات برفروبی در حال آماده باش هستند.

نازک کار در خصوص نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل باری استان گیلان اظهار کرد: در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از ابتدای اجرای طرح نوسازی در سال ۸۵ با جذب اعتباری افزون بر ۲۹۳ میلیارد ریال هزار و ۱۴۵دستگاه وسیله نقلیه عمومی شامل ۷۸۳ دستگاه سواری، ۲۴۲ دستگاه کامیون، ۵۹ دستگاه مینی‌بوس و ۵۱ دستگاه اتوبوس نوسازی و وارد چرخه حمل و نقل استان گیلان شده است.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان افزود: همچنین از این میزان اعتبار به تعداد ۱۰ شرکت حمل و نقلی نیز تسهیلات جهت بهسازی و مرمت با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال پرداخت شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بخشنامه مربوط به نوسازی ناوگان فرسوده باری توسط ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در تاریخ  ۲۵ بهمن سال گذشته ابلاغ شده است، گفت: طبق این بخشنامه تسهیلات اعطایی توسط شرکتهای تامین کننده خودرو به عنوان سرمایه گذار طرح فراهم می شود و مبلغ تسهیلات به میزان ۸۰% قیمت خودرو با نرخ سود مصوب شورای پول اعتبار با باز پرداخت هفت ساله است که از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با پنج شرکت تامین کننده خودرو نیز قرار داد منعقد شده و به مرحله اجرا رسیده است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۵ با توجه به اینکه فرایند نوسازی بطور مستقیم از طریق شرکت‌های تامین کننده خودرو صورت می‌گیرد در حوزه کالا آماری از تعداد ثبت نام‌های صورت گرفته برای سالجاری در دسترس نیست.

نازک کار خاطرنشان کرد: طبق پیگیری بعمل آمده از دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری در حال حاضر دو هزار پرونده ثبت نامی کشوری در حوزه کالا داریم که در مراحل مختلف تکمیل اسناد و مدارک هستند.


 

منبع: خبرگزاری ایلنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.