◄ کریدورهای دهگانه در اولویت اجرای سیاست «خط روشن» در سال جاری
سازمان راهداری از اختصاص منابع ویژه برای اجرای برنامه «خط روشن» خبر داد؛ این برنامه شامل ارتقاء کیفیت خطکشی راه ها و ایجاد نواحی ایمن در حاشیه جاده ها با احداث شیب شیروانی است. خطکشی کریدورهای دهگانه کشور در اولویت قرار دارد.

مدیرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، از اختصاص منابع مالی ویژه برای اجرای برنامه «خط روشن» با رویکرد ارتقاء کمی و کیفی خط کشی راه ها و همچنین ایجاد ناحیه عاری از مانع در حاشیه راه ها با احداث شیب شیروانی با استفاده از ماشین آلات راهداری به عنوان دو رویکرد اساسی سالجاری خبر داد و گفت: در این راستا خط کشی کریدورهای ده گانه کشور در اولویت نخست قرار دارد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، محمدراشد مدرس گرجی با اشاره به ابلاغ مصوبه ارتقاء ایمنی راه های کشور در اردیبهشت ماه سال جاری اظهار کرد: این برنامه طرحی فراگیر برای همه دستگاه ها و سازمان های مرتبط بوده و توسط دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه های کشور برای هریک از آن ها برنامه مشخصی تدوین و ابلاغ شده است.
وی از اجرای اقدامات پیشگیرانه به عنوان یکی دیگر از رویکردهای مهم سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در زمینه ارتقاء ایمنی راه ها در سالجاری یاد و عنوان نمود: در این راستا ، مطالعات گسترده ای به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه عملیاتی بر روی جاده های کشور انجام شده است.
مدیرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه ها در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از مجموع ۸۸۷ نقطه پرتصادف مصوب در کمیسیون ایمنی راه های کشور، ۷۷۹ نقطه اصلاح شده و ۱۰۸ نقطه دیگر باقی مانده که در دست اجراست.
مدرس گرجی افزود: اصلاح نقاط پرتصادف شامل اقدامات هندسی مسیر، نصب دوربین های کنترل سرعت و تابلو و علائم هشداردهنده، احداث زیرگذر و روگذر و همچنین تأمین روشنایی نقطه ای نیز با تمرکز بر تقاطع ها، نواحی مسکونی و نقاط پرحادثه در سطح جاده ها انجام می شود.
وی افزود: در بازه زمانی پنج ساله برنامه هفتم توسعه کشور و در قالب برنامه ایمنی راه های کشور، ایمن سازی حاشیه راه ها، تقاطع ها و دوبرگردان ها، مسیرهای دوطرفه و عملیات احداث و افزایش عرض با تامین خطوط عبور و شیب راه ها در دستور کار قرار دارد.