| کد خبر: 230229 |

قطار ایرانی

یک رام قطار ۷ واگنه مترویی تولید ملی با دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

تین نیوز

در گزارش صفحه شهری شماره 295 هفته نامه حمل ونقل منتشر شده 23 فروردین ماه 1400 می خوانید: یک رام قطار ۷ واگنه مترویی تولید ملی با دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

پیروز حناچی در آیین بهره‌برداری از قطار ملی گفت: برای کمتر از ۱۰ سال آینده به حدود ۵۰۰۰ واگن مترو نیاز داریم تا بهره‌برداری از مترو به‌صورت حداکثری انجام شود. بی‌تردید توسعه حمل‌ونقل عمومی با هدف کاهش آلودگی هوا و ترافیک در دستور کار قرار دارد که مترو در این توسعه نقش اساسی دارد.

او افزود: تکمیل شبکه مترو با ۱۴۱ ایستگاه در دستور کار قرار دارد و برابر ماده ۵۸ قانون برنامه ششم توسعه تا پایان سال ۱۴۰۰ باید تأمین دو هزار واگن مترو محقق شود که در همین راستا شرکت مترو با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌منظور دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده با بهره‌گیری از توان و دانش داخلی در جهت اجرایی کردن قطار ملی گام برداشته است.

شهردار تهران تأکید کرد: در پروژه قطار ملی ارتقای بومی‌سازی از حدود ۳۰ درصد در گذشته به بیش از ۸۰ درصد یکی از اهدافی بوده که به طور جد دنبال شده و از سوی دیگر دانش طراحی صنعت ریلی و رفع انحصار و وابستگی خارجی پیگیری شده است.

او ادامه داد: توجه به نگهداری و نگهداشت قطارها هدف دیگری بود که دنبال شد که با تحقق یک رام قطار ظرف مدت ۱۸ ماه یکی از سریع‌ترین پروژه‌های تولید این موضوع در کشور تجربه شد.

او تأکید کرد: این پروژه با تلاش ۱۸ شرکت دانش‌بنیان و شرکت واگن‌سازی تهران، جهاد دانشگاهی و مپنا منجر به تولید یک رام قطار شد. تمامی زیر سیستم‌ها مطابق با استانداردهای بین‌المللی در این پروژه و در کشور تولید شده است. در حقیقت در چنین پروژه‌هایی ایجاد زیرساخت‌ها شامل تجهیزات ثابت و ناوگان از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. کسب دانش فنی برای تولید انواع قطارهای پرسرعت و استفاده از ظرفیت‌های خالی شرکت‌های داخلی و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم به همراه کاهش قیمت ناوگان در حدود بیش از ۲۰ درصد در سال از دیگر اهداف این پروژه بوده است. شهردار تهران تأکید کرد: نهادینه کردن بومی‌سازی تولید در قالب تشکیل شرکت پیمانکاری دانش‌بنیان و حمایت و پشتیبانی از آن از دیگر اقداماتی است که باید دنبال شود. امیدواریم با پشتیبانی و پیگیری تولید قطار ملی مشکل کلان‌شهرهای کشور به‌ویژه پایتخت حل‌وفصل شود. در تولید قطار ملی طراحی و تغییرات طراحی در داخل کشور انجام می‌شود با تکمیل ظرفیت در سال ۱۴۰۰ می‌توانیم ۱۰۵ واگن تولید کنیم.

این گزارش را در سایت هفته نامه حمل ونقل بخوانید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.