| کد خبر: 8897 |

لطمه های واردات واگن های دست دوم به محیط زیست

تین نیوز | معاون فنی شرکت واگن سازی پارس گفت: واردات واگن های دست دوم علاوه بر تخریب محیط زیست به زیر ساخت ها و فعالیت کارخانه های تولیدکننده واگن داخلی لطمه می زند.
 
علی صالحی افزود: بیشتر واگن های دست دوم اجازه سیر در کشورهای خود را ندارند، لذا شرکت های حمل و نقل در این کشورها تلاش می کنند این نوع واگن ها را به هرنحوی بفروشند.
 
این مقام مسوول با انتقاد از واردات واگن های دست دوم، تصریح کرد: عمر مفید بیشتر واگن های دست دوم به پایان رسیده و استفاده از این واگن ها ممکن است خطراتی را در شبکه حمل و نقل ریلی به وجود آورد.
 
صالحی با بیان این که سیر این واگن ها به شبکه ریلی و خط آهن کشور آسیب می رساند، افزود: از آنجا که عمر مفید این واگن ها به پایان رسیده، شرکت ها برای ذوب آنها هزینه های زیادی متحمل می شوند.
 
به گفته معاون فنی شرکت واگن سازی پارس، در بیشتر کشورهای جهان سرعت حرکت واگن ها افزایش یافته در حالی که سرعت حرکت این واگن های دست دوم در سطح پایینی است و در بسیاری از کشورهای جهان این واگن ها کاربرد ندارد.
 
وی با بیان اینکه در بیشتر این واگن ها مواد جی ار پی و کامپوزیتی استفاده شده است، گفت: این مواد قابلیت بازیافت ندارند، لذا به محض انجام عملیات بازسازی این واگن ها، انبوه زباله های غیرقابل بازیافت و تجدید ناپذیر به محیط زیست نیز لطمه می زند.
 
صالحی تاکید کرد: هم اکنون ساخت هرگونه واگن مسافربری و باری در کشور الزاماتی دارد و شرکت های واگن سازی باید در تولید واگن های خود آنها را رعایت کنند ، در حالی که واگن های دست دوم این الزامات را ندارد.
 
معاون شرکت واگن سازی پارس با اشاره به ظرفیت این شرکت در تولید واگن و لوکوموتیو اشاره کرد و گفت: هم اکنون واگن سازی پارس با 30 درصد ظرفیت کار می کند و در صورتیکه سفارش های بیشتری به این شرکت برسد واگن سازی پارس می تواند علاوه بر تامین نیازهای داخلی، نیاز برخی از کشورهای منطقه را نیز در این بخش تامین کند.
 
وی با بیان این که شرکت واگن سازی پارس هم اکنون از ظرفیت های خوبی برای تولید انواع واگن و لوکوموتیو برخوردار است،گفت: تولید یک هزار دستگاه واگن باری، 150 واگن مسافربری و 50 دستگاه لوکوموتیو از ظرفیت های سالانه این شرکت به شمار می آید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ضیایی 0 0

    با سلام متاسفانه همواره شرکت واگن پارس با دادن شعار، ضمن کتمان واقعیت ها و حقایق، موجب کندی حرکت توسعه ای صنعت ریلی گردیده است. آمار و ارقام موجود در توان تولید مجموعه مذکور با ارقام اعلامی از سوی معاون محترم فنی کاملا مغایر بوده و سالهاست که شرکت واگن پارس امتحان خود را در مقاطع و زمانهای مختلف پس داده ا ست.