| کد خبر: 164986 |

◄ متروی اهواز، 10 سال کار عمرانی و 30 درصد پیشرفت فیزیکی

باوجودآنکه بیش از ۱۰ سال از شروع به کار این پروژه می‌گذرد اما کمتر از ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و با ادامه این شرایط تکمیل آن تا ۱۰ سال آینده هم بعید است و باید از اعتبارات دیگری که در بودجه پیش‌بینی‌شده به آن اختصاص داد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران مجلس بابیان اینکه وضعیت حاشیه‌نشینی در کلان‌شهر اهواز بسیار نابسامان است و برای آن باید فکر اساسی شود، گفت: از آغاز شروع متروی اهواز ۱۰ سال می‌گذرد که باید اعتبارات دیگری در بودجه پیش‌بینی‌شده به آن اختصاص داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، محمدرضا رضایی کوچی در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی توسعه استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باوجود تولید ۸۰ درصد نفت کشور، کسب مقام اول تولید محصولات زراعی، دارا بودن هشت بندر و ۷۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های دیگر خوزستان، باید شرایط اقتصادی بهتری برای مردم این استان روی می‌داد. 

رضایی کوچی با اشاره به وضعیت جاده‌های استان یادآور شد: حجم باری که از خوزستان جابجا می‌شود بسیار بالا است اما جاده‌های استان به‌تناسب آن توسعه‌نیافته‌اند از همین رو باید در این حوزه هم‌فکر اساسی شود.

وی افزود: روزانه بیش از یک‌میلیون نفت از کلان‌شهر اهواز استخراج می‌شود اما حق آلایندگی متناسب با این امر پرداخت نمی‌شود، این مسئله حتماً در کمیسیون عمران مجلس پیگیری می‌شود تا حق مردم این استان تضییع نشود.

رئیس کمیسیون عمران در بخشی دیگر به متروی شهر اهواز اشاره کرد و افزود: باوجودآنکه بیش از ۱۰ سال از شروع به کار این پروژه می‌گذرد اما کمتر از ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و با ادامه این شرایط تکمیل آن تا ۱۰ سال آینده هم بعید است و باید از اعتبارات دیگری که در بودجه پیش‌بینی‌شده به آن اختصاص داد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص حاشیه‌نشینی در کلان‌شهر اهواز گفت: وضعیت حاشیه‌نشینی در این کلان‌شهر بسیار نابسامان است، وزارت راه و شهرسازی و سازمان بازآفرینی شهری باید در خصوص حل این مشکل استان تصمیمات اساسی بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.