| کد خبر: 154239 |

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان کرد:

اجرای 114 پروژه راه روستایی با 51 میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در دیدار با مجمع نمایندگان استان گفت: 114 پروژه راه روستایی با 51 میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است، این در حالیست که وی با تأکید بر اینکه تأمین خدمات روبنایی مسکن مهر در اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد، گفت: امید است با اجرای سریع خدمات روبنایی مشکلات موجود ساکنان این مناطق رفع شود.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در دیدار با مجمع نمایندگان استان گفت: 114 پروژه راه روستایی با 51 میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است، این در حالیست که وی با تأکید بر اینکه تأمین خدمات روبنایی مسکن مهر در اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد، گفت: امید است با اجرای سریع خدمات روبنایی مشکلات موجود ساکنان این مناطق رفع شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مهدی جعفری در دیدار با مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر زمان حساسی برای دریافت و افزایش بودجه است چون بودجه سال 97 در وزارت راه و شهرسازی است و باید تلاش کنیم وضعیت اعتبارات استان را افزایش دهیم.

جعفری بیان کرد: در طی سه سال گذشته 214 کیلومتر باند دوم زیر بار ترافیک رفته و سیاست ما بر این است که هرچه زودتر این باندها به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در حال حاضر 107 کیلومتر باند دوم داریم که احداث شده و 19 کیلومتر در محور بیرجند- قاین زیر بار ترافیک رفته که 80 کیلومتر باقیمانده است و باید علائم تکمیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های روستایی خراسان جنوبی گفت: از 918 روستا در استان خراسان جنوبی 816 روستا دارای راه آسفالته، 102 روستا بودن راه آسفالته، 55 روستا هم در دست اجرا است و 96 درصد جمعیت استان از راه آسفالته برخوردار هستند.

جعفری گفت: در راه روستایی وضعیت استان خراسان جنوبی به نسبت دیگر استان‌ها خوب است و تنها 8 استان جزو استان‌های برخوردار نیستند که ما از متوسط کشوری بالاتریم و در مجموع 114 پروژه راه روستایی در خراسان جنوبی داریم که 51 میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه طول راه‌ها روستایی در دست اجرا در خراسان جنوبی 890 کیلومتر است، افزود: در حوزه بیرجند-خوسف 262 کیلومتر با 25 میلیارد و 400 میلیون تومان، محور قاین-زیرکوه 122 کیلومتر با 113 میلیارد تومان، سربیشه-نهبندان 214 کیلومتر با 12 میلیارد و 700 میلیون تومان، فردوس-سرایان و بشرویه با 295 کیلومتر و 7 میلیارد و 700 میلیون تومان است که در کل 890 کیلومتر راه روستایی با 51 میلیارد تومان در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه کل اعتباراتی که ابلاغ شده 138 میلیارد تومان است، اظهار کرد: محور درح به سربیشه و فراه از مهم‌ترین محورهایی است که اگر باز شود بار ترانزیتی هم روان می‌شود و در حال حاضر 60 کیلومتر از جاده فراه افغانستان آسفالت شده و 60 کیلومتر دیگر باقیمانده است.

جعفری با بیان اینکه در حوزه راه‌های روستایی 100 کیلومتر تا دهه فجر تکمیل می‌شود، افزود: در سال گذشته 50 میلیارد تومان برای مطالبات پیمانکاران تخصیص داشتیم که 20 میلیارد تومان آن محقق شده و 30 میلیارد تومان هنوز باقیمانده که اگر این مبلغ زنده شود بخشی از مطالبات پرداخت می‌شود.

وی همچنین در رابطه با وضعیت مطلوب مسکن مهر استان گفت: چهار ماه قبل در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان در خصوص تأمین خدمات روبنایی موافقت شد که یک‌سوم ساخت خدمات روبنایی به کمک سازمان ملی زمین و مسکن، یک‌سوم توسط دستگاه اجرایی و یک‌سوم توسط استانداری انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین برای تأمین خدمات روبنایی مسکن مهر با اداره کل نوسازی مدارس استان نیز مکاتبات لازم انجام شد تا مدارس مورد نیاز در این منطقه احداث و راه‌اندازی شود.

جعفری بیان کرد: از مجموع 31 هزار و 247 واحد مسکن مهر در تمامی شهرستان‌ها پروژه مسکن مهر به پایان رسیده به جز شهرستان بیرجند که 54 واحد از مسکن مهر اوقاف باقیمانده و 800 واحد تعاونی ارتش نیز کارهای نازک‌کاری به اتمام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به مشکل اجرای شبکه فاضلاب در سایت مسکن مهر بیرجند گفت: اجرای طرح فاضلاب مسکن مهر بیرجند در دست اجراست و تا چهار ماه دیگر اجرای خطوط اصلی فاضلاب به اتمام می‌رسد.

وی افزود: در زمینه اجرای طرح فاضلاب مسکن مهر با شرکت آب و فاضلاب استان قرارداد منعقد شده و سال گذشته پنج میلیارد و 500 میلیون تومان به این شرکت اختصاص یافت.

جعفری بیان کرد: در زمینه آسفالت معابر و خیابان‌ها مسکن مهر نیز کمک‌های خوبی از قبیل تحویل قیر رایگان به شهرداری انجام شد در آینده هم تا حدودی برای اتمام آسفالت این معابر به شهرداری کمک خواهد شد.

وی با بیان اینکه آسفالت معابر و خیابان‌های مهرشهر به دلیل اجرای روند فاضلاب مقداری با تأخیر انجام خواهد شد گفت: سیاست اداره بر این نیست که آسفالت مجدد انجام شود لذا بعد از اجرای فاضلاب نسبت به آسفالت معابر نیز اقدام می‌شود.

وی به زمین‌های تعاونی 04 خوسف اشاره کرد و افزود: پروژه واگذاری زمین در این محدوده از مدت‌های قبل باقیمانده و هنوز روند اجرایی خیلی کندی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان ملی زمین و مسکن این اراضی را تعیین تکلیف و روش واگذاری زمین‌ها را اعلام کرده است اما افراد باید شناسایی شده و سپس مصوبه برای زمین‌ها اخذ شود.

وی در ارتباط با 10 درصد سهم شهرداری در زمینه واگذاری زمین گفت: قرار شد 25 قطعه به شهرداری خوسف و 16 قطعه به سربیشه واگذار شود که زمین در حد قیمت منطقه‌ای به آن‌ها واگذار می‌شود.

واگذاری 370 قطعه زمین به افراد زیر پوشش کمیته امداد در سراسر استان به قیمت منطقه‌ای و واگذاری زمین مصلای بیرجند با 2 هکتار مساحت و واگذاری زمین به بیماران خاص که از طریق بهزیستی معرفی می‌شوند از دیگر پروژه‌هایی بود که جعفری به آن اشاره کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.