| کد خبر: 245752 |

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان خبر داد:

◄ رونمایی از 6 سامانه‌دانش بنیان در نمایشگاه مدیریت شهری اصفهان

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان از رونمایی از 6 سامانه‌دانش بنیان در پنجمین نمایشگاه تخصصی حمل و نقل و ترانزیت اصفهان خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان از رونمایی از 6 سامانه‌دانش بنیان در پنجمین نمایشگاه تخصصی حمل و نقل و ترانزیت اصفهان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسین حق‌شناس با اعلام این خبر اظهار کرد: این شش سامانه‌دانش بنیان شامل "مرصاد"، "به همراه"، "موتورپلاس"، "دوچرخه اشتراکی هوشمند"، "ثبت تخلف هوشمند موتورسیکلت" و‌ "مدیریت شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان" است.

او توضیح داد: این سامانه‌ها در راستای تفاهمنامه سه جانبه میان وزارت کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری اصفهان، در غرفه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در نمایشگاه مدیریت شهری نمایش داده شد و قرار است در آینده در شهر اصفهان اجرایی شوند.

او اولین سامانه را "مرصاد" دانست و افزود: مرصاد با جمع آوری اطلاعات مراکز پلیس، اورژانس، آتش‌نشانی، پزشکی قانونی و کلیه ارگان‌هایی که تصادفات را ثبت می‌کنند و یکپارچه سازی آنها، مدیریت و رصد تصادفات شهری را بر عهده دارد.

به گفته حق‌شناس، این سامانه ضمن تحلیل و ارائه گزارشات متنوع بر اساس اقدامات صورت گرفته، میزان تأثیرگذاری آنها را برآورد و به نوعی به تصمیم‌گیری در خصوص موارد مشابه آتی کمک خواهد کرد.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود سامانه "مرصاد" به افزایش ایمنی و کاهش تصادفات شهری کمک شایانی کند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان درباره سامانه "به همراه" هم‌گفت: این سامانه در زمینه سفرهای تقاضا محور، سفرهای اشتراکی و سرویس مدارس فعالیت می‌کند.

او افزود: سرویس‌های تقاضا محور مانند اتوبوس و سایر ناوگان حمل و نقل عمومی نیست که برای آن سرویس ثابتی در نظر گرفته شود، بلکه بر اساس تقاضاهایی که در مسیرهای مختلف وجود دارد، وسایل حمل و نقل عمومی به آنها اختصاص پیدا می‌کند.

به گفته حق‌شناس، این سامانه می‌تواند سرویس‌های دربستی و اشتراکی و سرویس مدارس را نیز پوشش دهد، چنانکه اولیای دانش آموزان می‌توانند از طریق این سامانه برای فرزندان خود درخواست سرویس بدهند.

 

حق شناس درباره سومین سامانه یعنی "موتور پلاس" خبر داد: این سامانه یک موتورسیکلت تجهیز شده بوده که به دو دوربین در جلو عقب و یک مانیتور در قسمت راکب موتورسیکلت تجهیز شده است که ثبت تخلفات را انجام می‌دهد.

او اضافه کرد: سامانه "موتور پلاس" علاوه بر ثبت مواردی نظیر پارک ممنوع و توقف ممنوع، در بخش مدیریت پارک حاشیه ای نیز می‌تواند کمک کند.

آنطور که او گفت، "دوچرخه اشتراکی هوشمند" سامانه بعدی در این مجموعه است که شامل دوچرخه‌هایی است که قفل هوشمند دارند.

او افزود: کاربر قفل دوچرخه را براساس کدهوشمند در اپلیکشن مربوطه باز و استفاده می‌کند و به این صورت دوچرخه‌ها قابل رصد و مکان یابی هستند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان پنجمین سامانه را براساس پردازش تصاویری که از دوربین خودروهای ثبت تخلف از موتورسواران گرفته می‌شود "ثبت تخلف هوشمند موتورسیکلت" دانست و توضیح داد: با پردازش تصویر تخلف نداشتن کلاه ایمنی و پلاک موتورسیکلت ثبت می‌شود و بعد از اخذ کدپلیس امکان جریمه شدن موتورسوار وجود دارد.

او خاطرنشان کرد: در آینده سایر تخلفات موتورسواران هم رصد می شود

او خبر داد: از طریق ششمین سامانه نیز ثبت اطلاعات، صدور مجوز، نظارت و‌ پیگیری تخلفات شرکتهای حمل و نقل و رانندگان در حوزه مسافر و بار توسط یک سامانه جامع مدیریت می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.