| کد خبر: 6228 |

صرفه‌جویی سالانه ۱۱۲ میلیارد تومان بنزین با تکمیل مسیر آزادراه حرم تا حرم

تین نیوز | معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با بیان اینکه آزادراه قم - گرمسار تابستان امسال زیر بار ترافیک می‌رود گفت: با تکمیل این مسیر سالانه ۱۱۲ میلیارد تومان در مصرف بنزین و ۱۰ میلیارد تومان در وقت صرفه‌جویی می‌شود.

حسن احمدی‌نوری امروز در مراسم بازدید از عملیات تکمیل آزادراه قم - گرمسار بیان کرد: برای اتصال کریدورهای ترانزیتی و مرکز و جنوب کشور به شمال شرق مطالعات امکان‌سنجی انجام شد و مقرر شد آزادراه حرم تا حرم از حرم حضرت معصومه (س) در قم تا حرم امام رضا (ع) در مشهد ساخته شود.
 
وی گفت: سالانه بیش از 20 میلیون نفر به استان خراسان رضوی سفر می‌کنند ضمن آنکه پایانه‌های مرزی فعالی نظیر سرخس، دوغارون و باجگیران در شمال شرق کشور وجود دارد.
 
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها بیان کرد: آزادراه قم - گرمسار به طول 152 کیلومتر، فاز اول آزادراه حرم تا حرم است که از 3 استان قم، تهران و سمنان می‌گذرد.
 
احمدی نوری افزود: این قطعه موجب کاهش 85 کیلومتری مسیر موجود خواهد شد؛ مسیر دارای 6 خط در قالب 3 خط رفت و 3 خط برگشت است.
 
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها بیان کرد: طبق مطالعات انجام شده با احداث آزادراه قم - گرمسار یک و نیم ساعت در زمان سیر خودروهای سبک و دو و نیم ساعت در زمان سیر خودروهای سنگین صرفه‌جویی می‌شود.
 
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها بیان کرد: دوره طرح 20 ساله است که اگر به طور متوسط عبور روزانه 30 هزار خودرو را از این مسیر داشته باشیم 10 میلیارد تومان صرفه‌جویی زمان در ماه حاصل می‌شود.
 
احمدی نوری بیان کرد: همچنین سالانه 112 میلیارد تومان صرفه‌جویی در مصرف سوخت و مصرف بنزین (با احتساب بنزین لیتری 700 تومان) و 110 میلیارد تومان در مصرف گازوئیل (گازوئیل 250 تومانی) صرفه‌جویی می‌شود.
 
وی بیان کرد: آزادراه قم - گرمسار با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا ساخته می‌شود و نسبت مشارکت 60 درصد دولت و 40 درصد قرارگاه است.
 
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها افزود: مدت زمان اجرای قرارداد اولیه 365 روز بود که شرایط آب و هوایی و بارش‌های جوی به آن افزوده می‌شود.
 
احمدی نوری با بیان اینکه این آزادراه در چند قطعه از روی خطوط ریلی رد شده  است گفت: 4500 میلیارد ریال کل هزینه برآورد شده است؛ در قرارداد پیمانکاری رقم 3680 میلیارد ریال است و برخی هزینه‌ها نظیر بیمه و مالیات به آن افزوده شده است.
 
وی با اشاره به تکمیل این مسیر آزادراهی تا تابستان امسال گفت: در حال حاضر این مسیر بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.