یک فعال صنفی بخش حمل و نقل کالا مطرح کرد:
◄ تفکیک وزارت راه و شهرسازی؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر
درحالی که چند روز پیش عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تفکیک وزارت راه و شهرسازی ضرورتی ندارد، گفت «این موضوع تاکنون در کمیسیون عمران مجلس مورد بررسی قرار نگرفته و به نظر من این مسئله در اولویت قرار ندارد» یک فعال صنفی بخش حمل و نقل جادهای میگوید: تفکیک وزارت راه و ترابری از مسکن و شهرسازی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
درحالی که چند روز پیش عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تفکیک وزارت راه و شهرسازی ضرورتی ندارد، گفت «این موضوع تاکنون در کمیسیون عمران مجلس مورد بررسی قرار نگرفته و به نظر من این مسئله در اولویت قرار ندارد» یک فعال صنفی بخش حمل و نقل جادهای میگوید: تفکیک وزارت راه و ترابری از مسکن و شهرسازی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
به گزارش تین نیوز، رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیونهای یخچال دار استان تهران افزود: مسئولان به دلائلی که قابل درک و قابل قبول نیست اقدام به ادغام 2 وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی کردند، کاری که به اذعان متخصصان و صاحبان علم، اندیشه و تجربه، اشتباه بزرگی بوده است.
بیشتر بخوانید:
عبدالله خانعلی گفت: شاید هم فعالیت این 2 وزارتخانه اهمیت چندانی نداشته است، زیرا اگر موضوعی برای مسئولان کشوری اهمیت داشته باشد قطعاً نگاه ویژهای هم به آن خواهند داشت.
وی تاکید کرد: بسیار خرسند شدم از اینکه اخیراً کانون سراسری انبوه سازان به درستی و کارشناسانه به موضوع واکنش نشان داده و خواستار تفیک این 2 وزارتخانه از یکدیگر شده است.
او افزود: تا جایی که بنده اطلاعات دارم جوامع پیشرفته یا جوامعی که قصد پیشرفت، بهینهسازی و بهرهوری بیشتر و بهتر را دارند، در صدد تفکیک وظایف، تخصصی کردن امور، اعطای مسئولیت به افرادی متخصص و پاسخگو کردن فرد مسئول در قبال مسئولیت شان هستند.
رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیونهای یخچال دار استان تهران عنوان کرد: در حالی که ادغام وزارتخانهها و ادارات دولتی مغایر با کار اصولی، درست و مسئولیت پذیری است.
خانعلی تاکید کرد: معتقدم از زمانی که وزارت راه و ترابری با وزارت مسکن و شهرسازی ادغام شده کارآیی وزارت راه و ترابری بهشدت تنزل داشته و حمل و نقل نه تنها پیشرفتی نداشته بلکه با مشکلات عدیده ای نیز مواجه شده که شرایط امروز حمل و نقل گواهی بر این ادعاست.
این فعال صنفی بخش حمل و نقل جادهای افزود: با توجه به اظهار نظر کانون سراسری انبوه سازان، احتمالاً نظر فعالان بخش مسکن و شهرسازی هم در مورد وزارت متبوع خویش همین است.
وی گفت: از آنجا که اطلاعات تخصصی در مورد مسکن و شهرسازی ندارم، شاید از نظر مسئولان، وزارت مسکن و شهرسازی نیازی به وزارتخانه و وزیر مستقل نداشته باشد و بدون وزیر هم قابل اداره کردن باشد، کما اینکه یک مسئول در نطقی فرمودند کار دولت ساختن خانه نیست و افراد خودشان باید خانه بسازند.
خانعلی ادامه داد: ولی در مورد حمل و نقل، از آنجا که فعالان بخشهای مختلف حمل و نقل نمیتوانند خودشان زیرساختهای آن را ایجاد کنند، مدیریت وزارت راه و ترابری به دلیل اهمیت بسیار ویژه آن و تاثیرگذاری بر سایر بخشهای جامعه، نه تنها باید به تنهایی وزیری مستقل داشته باشد، بلکه اگر مسئولان واقعاَ بخواهند دلسوزانه و با در نظر گرفتن منافع ملی و موقعیت استراتژک منطقهای که ایران در آن قرار دارد به آن نگاه کنند، باید هر یک از بخشهای زمینی، دریایی، هوایی و ریلی آن باید مستقلاً وزیری متخصص و آگاه به مسائل داشته باشد مانند کشور هندوستان که برای جادههای کشورش وزیری مستقل دارد تا چه رسد به اینکه با نگاه سطحی بخواهیم برای هر 2 وزارتخانه یک وزیر داشته باشیم.
وی گفت: بر این اساس امیدوارم مسئولان با درک صحیح حساسیت و جایگاه ویژه حمل و نقل در اقتصاد ایران و ارزش افزوده آن برای معیشت مستقیم و غیر مستقیم افراد جامعه و اقتصاد کشور توجه خاصی به وزارت راه و ترابری داشته و این وزارتخانه را از مسکن و شهرسازی تفکیک نمایند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.