| کد خبر: 168446 |

◄ عزم دولت برای تشکیل وزارتخانه راه‌و‌ترابری و مسکن

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری از ارائه لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها به مجلس در هفته آینده خبر داد.

تین نیوز

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری از ارائه لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها به مجلس در هفته آینده خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، محمود واعظی بر مصمم بودن دولت در نهایی شدن لایحه تفکیک پنج وزارتخانه باهدف کاهش مشکلات آن‌ها تأکید کرد و گفت: برای حل مشکلات سران قوا باید تصمیم‌های لازم را اتخاذ کرده و بر اجرایی شدن آن پافشاری کنند.

وی افزود: با تفکیک وزارتخانه‌ها در مجلس شورای اسلامی وزیران جدید و جوانی به کابینه اضافه خواهند شد و این مسئله به رفع مشکلات اقتصادی کشور با جدیت بیشتر کمک می‌کند.

او تأکید کرد: تلاش برای بازسازی بافت فرسوده کشور و ایجاد اشتغال بیشتر در این بخش نیازمند وجود یک وزارت مسکن است تا مشکلات این بخش تخصصی‌تر برطرف شود.

پیشنهاد تفکیک پنج وزارتخانه از سوی دولت در حالی مطرح است که برخی مجلسی‌ها نیز تلاش جدی برای تفکیک این وزارتخانه‌ها دارند.

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران معتقد است: مطالبه اصلاح ساختار دولت خواست مجلس است، نمایندگان همواره مطالباتی همچون اصلاح ساختار دولت، ترمیم کابینه در جهت کارآمدی دولت، چابک سازی و پاسخگو کردن دولت را داشته‌اند.

همچنین سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، تفکیک وزارتخانه‌ها را گامی برای تخصصی شدن فعالیت آن‌ها دانست و گفت: اصلاح ساختار دولت، هم هزینه کمتری دارد و به توسعه کمک می‌کند.

او درباره لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت (تفکیک وزارتخانه‌ها) گفت: تخصصی شدن وزارتخانه‌ها و تفکیک آن‌ها بیش از حالت کنونی به رشد صنعت و همچنین بازرگانی کمک می‌کند.

لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها ازلوایحی است که عزم جدی دولت را برای اصلاح ساختار دستگاه‌های اجرایی جزم کرده است و در صورت تصویب این لایحه در مجلس، پنج وزارتخانه مسکن، راه و شهرسازی، بازرگانی، وزرش و صنعت و معدن و همچنین سازمان ملی جوانان تشکیل می‌شود.

بر اساس این لایحه به‌منظور تمرکز وظایف در ایجاد یکپارچگی و انسجام در حوزه راه و حمل‌ونقل و با تفکیک اهداف، مأموریت‌ها و وظایف مربوط به امور حمل‌ونقل از وزارت راه و شهرسازی، وزارت راه و ترابری تشکیل می‌شود.

در این لایحه همچنین پیشنهادشده با انفکاک امور راه و حمل‌ونقل از وزارت راه و شهرسازی این وزارتخانه به وزارت مسکن و شهرسازی تغییر نام داده و با اهداف و مأموریت‌های قبل از ادغام با وزارت راه و ترابری به فعالیت خود ادامه دهد، همچنین وزارت ورزش و جوانان به دو سازمان تفکیک شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.