◄ شرکت های بزرگ مقیاس ستون قابل اعتماد حمل کالا در شرایط بحرانی هستند/ رکوردشکنی بنیامین ترابر پارسیان در جنگ ۱۲ روزه
عضو انجمن سراسری شرکت های بزرگ مقیاس و هوشمند حمل ونقل با اشاره به نقش حیاتی این شرکت ها در عبور کشور از بحران هایی مانند جنگ ۱۲روزه، گفت: شرکت های بزرگ مقیاس نه تنها تهدیدی برای صنعت حمل ونقل نیستند، بلکه فرصتی جدی برای افزایش بهره وری، کاهش تلفات جاده ای و تضمین پایداری زنجیره تأمین کشور به شمار می روند.
علی پایمرد عضو انجمن شرکت های بزرگ مقیاس و هوشمند حمل و نقل و مدیرعامل شرکت بنیامین ترابر پارسیان در این نشست خبری که دوشنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ در دومین روز از نهمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک برگزار شد با تقدیر از نقش خبرنگاران در انتقال دغدغه ها و دستاوردهای بخش حمل و نقل به مردم و مسئولان، گفت: دغدغه مندی رسانه ها نسبت به حوزه حمل ونقل نشان دهنده اهمیت این صنعت است.
به گزارش تین نیوز، پایمرد همچنین ضمن تشکر از انجمن شرکت های بزرگ مقیاس و پیمان اسراری دبیر انجمن، تأکید کرد: این انجمن برای حمایت از شرکت های بزرگ مقیاس و پیگیری مطالبات و چالش های آن ها تشکیل شده و سال بسیار سختی را پشت سر گذاشته ایم، اما توانستیم از این مقطع عبور کرده و جایگاه خود را تثبیت کنیم.
نقش شرکت بنیامین ترابر پارسیان در حمل کالای اساسی کشور
پایمرد با معرفی شرکت بنیامین پرور پارسیان اظهار کرد: این شرکت به عنوان یک شرکت بزرگ مقیاس توان فعالیت سراسری دارد و در حال حاضر پیمانکار حمل کالای اساسی کشور در هفت استان است. وی افزود: ما با شرکت پشتیبانی امور دام همکاری داریم و حمل نهاده هایی مانند جو، غلات و کالاهای وارداتی از بنادر را انجام می دهیم. علاوه بر بخش دولتی، در حوزه های خصوصی مانند فولاد نیز فعال هستیم.
وی با اشاره به اعتصابات رانندگان در خردادماه گفت: شرکت های بزرگ مقیاس توانستند با حضور مؤثر خود، اعتصابات را مدیریت کرده و اجازه ندهند حمل ونقل کشور دچار اختلال شود. این یکی از نقاط قوت بزرگ مقیاس هاست. همچنین در جریان جنگ تحمیلی ۱۲روزه، شرکت بنیامین توانست به عنوان دومین شرکت برتر در حمل کالای اساسی رکورد ثبت کند که مایه افتخار ما و کشور است.
بیمه، سوخت و موانع ساختاری چالش های جدی بزرگ مقیاس ها هستند
عضو انجمن سراسری شرکت های بزرگ مقیاس با انتقاد از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی گفت: یکی از مشکلات اساسی ما بیمه قراردادهاست. تأمین اجتماعی پنج درصد از ارزش قراردادهای دولتی را دریافت می کند، بدون اینکه حتی یک ریال خدمات به ما ارائه دهد. در یک قرارداد بزرگ، این عدد ممکن است به ۵۰ میلیارد تومان برسد، در حالی که هیچ نیرویی از سوی ما بیمه نمی شود و هیچ خدماتی دریافت نمی کنیم.
وی افزود: با وجود اخذ رأی از دیوان عدالت اداری، در عمل تأمین اجتماعی همچنان این مبلغ را دریافت می کند و مفاصاحساب نمی دهد، که باعث بلوکه شدن منابع مالی شرکت ها می شود. اگر این منابع از ما گرفته نشود، می توان آن را صرف نوسازی ناوگان کرد؛ موضوعی که کشور به شدت به آن نیاز دارد.
پایمرد به ظرفیت شرکت های بزرگ مقیاس در پایش هوشمند سوخت اشاره کرد و گفت: ناوگان ما تحت کنترل لحظه ای است و می توانیم به دولت در مدیریت مصرف سوخت کمک کنیم، به شرط آنکه قوانین مضاعف و سنگ اندازی ها برداشته شود.
کاهش تلفات جاده ای، هزینه تولید و نگاه به آینده لجستیک
وی با اشاره به آمار بالای تلفات جاده ای گفت: سالانه بیش از ۲۱ هزار نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند و بخش قابل توجهی از این حوادث مربوط به خودروهای سنگین است. در شرکت های بزرگ مقیاس با پایش رفتار راننده، محدودیت ساعات رانندگی و کنترل لحظه ای، می توان به شکل جدی به کاهش این تلفات کمک کرد.
پایمرد ادامه داد: شرکت های بزرگ مقیاس با تعریف بار رفت و برگشت، هزینه حمل را کاهش داده و در نهایت قیمت تمام شده کالا را کم می کنند. همچنین دغدغه پرداخت به موقع کرایه رانندگان در این شرکت ها قابل مدیریت است.
وی درباره فعالیت ها در بندر چابهار توضیح داد: چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است و هزینه حمل در آن نسبت به بندرعباس و بندر امام کمتر است، اما زیرساخت های جاده ای و اسکله ای ضعیف است. با وجود این، در دوره جنگ و اعتصابات، چابهار به بندر جایگزین تبدیل شد و هم اکنون همزمان پنج کشتی گندم در این بندر پهلو گرفته اند که رکوردی بی سابقه است.
پایمرد در پایان تأکید کرد: شرکت های بزرگ مقیاس تهدید نیستند، بلکه فرصتی برای توسعه صنعت حمل ونقل، عبور از ساختار سنتی به الکترونیکی، افزایش بهره وری، تقویت پدافند غیرعامل و کمک به دولت در مدیریت بحران ها هستند. انتظار ما از دولت، نه تزریق پول، بلکه برداشتن موانع و داشتن نگاه حمایتی و واقع بینانه به این ظرفیت ملی است.