| کد خبر: 251437 |

هدف گذاری ۱۰ میلیون تن ترانزیت کالای روسی از محورهای مواصلاتی ایران تا پایان سال ۲۰۲۳

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی از تهیه نقشه راه ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالای روسی تا انتهای سال ۲۰۲۳ میلادی که در تفاهم نامه سیزدهم همکاری های مشترک حمل و نقلی دو کشور امضا شده بود، خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی از تهیه نقشه راه ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالای روسی تا انتهای سال ۲۰۲۳ میلادی که در تفاهم نامه سیزدهم همکاری های مشترک حمل و نقلی دو کشور امضا شده بود، خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در نشست مجازی که به صورت ویدئو کنفرانس در روز دوشنبه ۲۶ دی ماه با ازبروف همتای روسی خود داشت، عنوان کرد: نقشه راه ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالای روسی تا انتهای سال ۲۰۲۳ میلادی که در تفاهم نامه سیزدهم همکاری های مشترک حمل و نقلی دو کشور امضا شده بود تهیه و جهت اجرایی شدن حمل این کالای ترانزیت نیاز به هماهنگی دو کشور است. شایان ذکر است حمل و نقل ریلی و ترکیبی می تواند نقش عمده در تحقق هدف مذکور داشته باشد.

وی در ادامه گفت: با توجه به عناوین برنامه عمل پیشنهادی که بر استاندارد سازی فرآیندهای عبور و مرور مرزی اقدامات هدفمند کاهش دهنده زمان و هزینه و روان سازی ترتیبات اداری و فرآیندی ترانزیت از قلمروی ایران و متنوع سازی بارهای ترانزیتی و شیوه های ترکیبی حمل و نقل است، در صورت تحقق آن، زمینه سازی برای دستیابی به اهداف بیش از ۱۰ میلیون تن ترانزیت سالیانه در سالهای آتی نیز صورت خواهد گرفت.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، با یادآوری موقعیت جغرافیایی کشورمان به عنوان محل تلاقی کریدور های شمالی جنوبی و شرقی غربی به ویژه کریدورهای شمال جنوب چین - آسیای مرکزی غرب آسیا حمل و نقل ترکیبی را یکی از راهکارهای موثر در ترانزیت کشور با زیرساخت های موجود اعلام کرد و افزود: از ترکیب مدهای حمل و نقل تا زمان اتمام مسیر ریلی رشت - آستارا استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: در این نشست به تاکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ایران در خصوص اجرایی شدن هرچه سریعتر برقی کردن ریل مسیر اینچه برون - گرمسار نیز اشاره شد و مقرر شد که موانع و مشکلات اجرایی به صورت مستمر از سمت دو کشور بررسی و رفع شود.

افندی زاده در جمع بندی عنوان کرد: ایجاد زنجیره مراکز لجستیکی در بنادر شمالی ایران - آذربایجان و روسیه به منظور ایجاد هاب غلات و ترانزیت محصولات کشاورزی و دامی و ایجاد فدراسیون فورواردرهای کریدور با هدف شکل گیری فورواردری واحد در کریدور برای تسهیل جابجایی بار، با هماهنگی مدیران ملی کریدور در کشورها، توافق همکاری های دریایی و لجستیکی در دریای خزر و برقراری خطوط منظم رو - رو و همچنین تامین این کشتی ها از سوی روسیه، تولید مشترک واگن باری و همچنین انتقال فناوری و تولید لوکوموتیو روسی در ایران و اجرایی شدن مکانیزم TIR و E-TIR به منظور روانسازی حمل بار و حذف فرآیندهای غیر ضرور از جمله اقدامات مشترک ایران و روسیه و آذربایجان جهت توسعه همکاریهای حمل و نقلی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.