| کد خبر: 234330 |

◄ مخالفت ارمنستان با اجازه احداث کریدور نخجوان

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت: اجازه احداث کریدور حمل و نقل از منطقه نخجوان به خاک اصلی جمهوری آذربایجان را نمی دهیم.

تین نیوز

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت: اجازه احداث کریدور حمل و نقل از منطقه نخجوان به خاک اصلی جمهوری آذربایجان را نمی دهیم.

به گزارش تین نیوز از خبرگزاری تاس، پاشینیان روز سه شنبه در معرفی برنامه دولت جدید در پارلمان ارمنستان گفت: ارمنستان برای بازگشایی و رفع مسدودیت خطوط ارتباطی منطقه ای با جمهوری آذربایجان است اما کریدور متصل کننده نخجوان به جمهوری آذربایجان را از خاک خود به باکو نخواهد داد.

وی افزود: دولت ارمنستان در کار گروه کاری سه جانبه متشکل از معاونان نخست وزیر ارمنستان، روسیه و جمهوری آذربایجان، امکان جدی برای رفع محاصره ارمنستان می بیند که سی سال است بطول می کشد.

نخست وزیر ارمنستان خاطرنشان کرد: بدیهی است که این روند ساده ای نیست و این مساله با اقدامات مخرب و غیرسازنده و تحریک آمیز جمهوری آذربایجان پیچیده تر می شود.

وی افزود: من بارها اعلام کردم که در بیانیه های سه جانیه روز ۹ نوامبر ۲۰۲۰ و ۱۱ ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان، هیچ سخنی از کریدور حمل و نقل از خاک ارمنستان به میان نیامده است.

 به گفته وی، درصورتی که ارمنستان از طریق آذربایجان مسیر ارتباطی به روسیه و ایران می یابد، جمهوری آذربایجان هم از ارمنستان خط ارتباطی با مناطق شرقی این کشور و جمهوری خودمختار نخجوان خواهد یافت.

پوتین در پایان اقدامات نظامی در قره باغ سهم داشت

پاشینیان در ادامه سخنان خود در پارلمان ارمنستان گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در توقف اقدامات نظامی در قره باغ و برقراری ثبات و صلح و آرامش در منطقه سهم داشت.

 وی سپس به نقش ویژه رئیس جمهوری روسیه در توسعه روابط ارمنستان و روسیه اشاره کرد.

پاشینیان خاطرنشان کرد که روابط راهبردی با روسیه از عوامل اصلی امنیت کشور ارمنستان محسوب می شود.

 نخست وزیر ارمنستان گفت: مرزبانان روسی در محافظت از مرزهای این کشور مشارکت می کنند و روسیه از سران گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا است و مسکو در گفت وگوهای برای رفع مشاجره مرزی با جمهوری آذربایجان شرکت دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.