| کد خبر: 220505 |

باز شدن مرز پرویزخان و باشماق برای صادرات سوخت

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه از باز شدن دو مرز پرویزخان و باشماق برای صادرات سوخت خبر داد.

تین نیوز

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه از باز شدن دو مرز پرویزخان و باشماق برای صادرات سوخت خبر داد.

به گزارش تین نیوز، آقای مهدی شوشتری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما افزود: پس از رایزنی‌های بسیار با جانشین وزیر امور داخلی اقلیم کردستان، قرار است پس از این، تانکر‌های سوخت ایرانی بتواند به صورت ۵۰ درصد حمل مستقیم و ۵۰ درصد تخلیه و بارگیری، بار خود را به مقصد خود در عراق برساند.

وی اضافه کرد: به دنبال توقف کامیون‌های سوخت ایرانی در دو مرز پرویز خان و باشماق طی دو هفته گذشته، کنسولگری ایران در سلیمانیه، رایزی‌های گسترده‌ای با مقامات اقلیم کردستان و استان سلیمانیه انجام داد تا برای حل این مشکل، و ادامه کار صادرات سوخت ایران به حوزه سلیمانیه در اقلیم کردستان، به توافقی دست پیدا کنند که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

آقای شوشتی گفت: با اقدامات و پیگیری‌های کنسولگری ایران, ۵۷۰ تانکر سوخت در مرز باشماق عراق و ۱۵۰ تانکر سوخت در مرز پرویز خان عراق که همگی تانکر‌های ایرانی که مدت‌ها بود متوقف شده بودند اجازه یافتند به صورت ترکیبی از حمل مستقیم و تخلیه و بارگیری، بار خود را به سلامت به مقصد تحویل دهند.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه ادامه داد: ضمن این که در سمت ایران هر دو مرز، تعداد زیادی کامیون طی دو هفته گذشته متوقف شده بود که با جلسات پیگیرانه ما با جانشین وزیر امور داخله اقلیم کردستان که از طرف معاون نخست وزیر اقلیم مأمور شده بود تا این مشکل را حل کند، در نهایت، قرار شد این تانکر‌ها به صورت ۵۰ درصد حمل مستقیم و ۵۰ درصد تخلیه و بارگیری، محموله خود را به مقصد برساند.

آقای شوشتری تاکید کرد: طی دو هفته گذشته در مرز باشماق هزار و ۷۰۰ تانکر و در مرز پرویز خان بیش از هزار تانکر سوخت، پشت مرز دپو شده بودند.

وی گفت: طبق توافقات انجام شده برای جلوگیری از بوجود نیامدن دوباره این مشکل و تسهیل صادرات سوخت ایران با اقلیم کردستان، توافق شد که پس از این، از یک سو کامیون‌های تانکر ایرانی اجازه حمل یکسره محموله خود به مقصد را داشته باشند و از سوی دیگر تانکر‌های عراقی هم بتوانند به خاک ایران وارد شده و محموله خود را از مبدأ یعنی پالایشگاه‌های ایرانی تحویل بگیرند ضمن این که همه این ورود و خروج ها، با رعایت اصول بهداشتی انجام خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.