| کد خبر: 215547 |

۳.۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر و گمرکات موجود است

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: میزان کالای غیر کانتینری که کالاهای اساسی را تشکیل می دهند حدود ۳.۵ میلیون تن می شود که در بنادر و گمرکات موجود است.

تین نیوز

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: میزان کالای غیر کانتینری که کالاهای اساسی را تشکیل می دهند حدود ۳.۵ میلیون تن می شود که در بنادر و گمرکات موجود است.

به گزارش تین نیوز به نقل از گمرک ایران، مهرداد جمال ارونقی اظهار داشت: میزان کالای غیر کانتینری که کالاهای اساسی را تشکیل می‌دهند حدود ۳.۵ میلیون تن است که در بنادر و گمرکات موجود است. میزان کالاهای غیر کانتینری و غیر اساسی نیز ۳.۳ میلیون تن هستند که در بنادر و کشتیرانی موجودند.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: اگر کالایی شرایط ترخیص از گمرک را داشته باشد از گمرک ترخیص می‌شود اما به طور کلی زمان دو ماهه برای صاحبان کالا در نظر گرفته شده است که می‌تواند کالای خود را در گمرک نگه دارد.

وی افزود: اگر در تشریفات کالا موانعی وجود داشته باشد موجب رسوب کالا در بندر و گمرک خواهد شد و تا موانع برطرف نشود کالا در گمرک می‌ماند تا زمانی که صاحب کالا نسبت به خروج و امحای کالا اقدام کند.

ارونقی تصریح کرد: ممکن است قبل از ثبت سفارش کالا حمل و در گمرک بماند که در صورت نداشتن تشریفات گمرکی کالا در گمرک می‌ماند. گمرک تا مجوزهای قانونی را کسب نکند نمی‌تواند اجازه ترخیص کالا را صادر کند.

۸۰ درصد صاحبان کالا به دلیل مشکلات، نمی‌توانند کالا را از گمرک خارج کنند

وی افزود: ۱۰ تا ۲۰ درصد صاحبان کالا، کالا را در گمرک نگه می‌دارند اما ۸۰ درصد صاحبان کالا به دلیل مشکلاتی که از سوی سازمان‌های مختلف پیش می‌آید نمی‌توانند کالا را از گمرک خارج کنند بنابراین باید صاحبان کالا با آرامش خاطر کالا را از گمرک خارج کنند.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک: با توجه به ارتباط گمرک با ۳۵ دستگاه مختلف، طولانی شدن تشریفات کالا برای اخذ مجوزهای قانونی موجب ایستایی کالا در گمرک می‌شود.

ارونقی افزود: به منظور تسریع در انجام امور گمرکی تمامی سازمان‌ها مکلفند تحت نظارت گمرک اقدام کنند تا گمرک بتواند تشریفات گمرکی را انجام دهد و در صورت همکاری سازمان‌ها با گمرک ایستایی در گمرک به حداقل خواهد رسید.

ارز به نهاده‌های دامی تخصیص نیافت

همچنین نهاوندی سخنگوی واردکنندگان نهاده‌های دامی در ارتباط تلفنی گفت: در حوزه دامی به دلیل فساد پذیر بودن هیچ واردکننده ای علاقه ندارد کالا در گمرک بماند.

وی افزود: هفته گذشته بدون هیچ آگهی بانک مرکزی اطلاعیه ای داد که مالکیت کالا به واردکننده منتقل نشده است بنابراین به دلیل فرایند خاصی که دارد تمام مراحل قانونی برای واردات را طی کردیم که ارز لازم تخصیص نیافت و کالا از گمرک ترخیص نشد.

نهاوندی گفت: ۱۵ روز زمان می‌برد تا نهاده‌های دامی از وزارت جهاد کشاورزی اجازه بگیرد تا بعد از ترخیص از گمرک توزیع شود. بعد از آن نیز باید ده تا ۱۵ روز برای مجوزهای سازمان انتظار منتظر بمانیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.