| کد خبر: 209906 |

صادرات از مرز رسمی پرویزخان ۱۸ درصد رشد داشت

فرماندار قصرشیرین گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا و بحرانی که کشور با آن مواجه است در فروردین ماه امسال در مجموع ۱۱۷ میلیون دلار کالا از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است.

تین نیوز

فرماندار قصرشیرین گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا و بحرانی که کشور با آن مواجه است در فروردین ماه امسال در مجموع ۱۱۷ میلیون دلار کالا از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مرادعلی تاتار افزود: ارزش وزنی کالاهای صادر شده در فروردین امسال نیز ۲۹۲ هزار تن است که از نظر وزنی فروردین ماه امسال نسبت به پارسال ۳۸ درصد افزایش وزنی داشته است.

وی اظهار داشت: رشد کالاهای صادر شده نشان از تلاش همگانی دستگاه ها است که با وجود تحریم های ظالمانه و محدودیت های زیرساخت های مرزی با توجه به همزمانی عملیات عمرانی طرح جامع گمرک پرویزخان و همچنین رعایت کنترل های بهداشتی با همکاری سایر سازمان های مرزی در یک ماه گذشته با شیوع ویروس کرونا را دارد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: سیمان خاکستری، کیک و بیسکویت، کولر آبی، هندوانه، لبنیات، لوازم ساختمانی و میوه و تره بار از کالاهای صادر شده از مرز رسمی پرویزخان است.

تاتار ادامه داد: مرز رسمی پرویزخان با اختصاص ۵۴ درصد صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق نقشی مهم در رونق اقتصاد ملی دارد که این کارکرد اهمیت راهبردی آن را در کشور نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: هم اکنون روزانه ۸۰۰ تا یک هزار دستگاه کامیون کالای صادراتی از پرویزخان به عراق صادر می شود که با توجه به تعطیلی سایر مرزهای کشورمان با عراق سرریز بارهای سایر مرزها از این معبر به عراق صادر می شود.

او گفت: این مرز بین‌ المللی به منظور صادرات و مبادلات تجاری با عراق به صورت شبانه‌روزی فعال و اقدام‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا در این مرز نیز به طور مستمر انجام می‌شود.

 تاتار افزود: اقدام های بهداشتی و گندزدایی محیط مرز روزانه با همکاری پایانه پرویزخان و هنگ مرزی، شرکت تعاونی مصرف کارکنان گمرک و سایر ارگان های مستقر در مرز این مرز  انجام می شود.

 وی ادامه داد: با وجود بحران کرونا خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته مشکلی در مرز رسمی پرویزخان از نظر ابتلای به این بیماری نداشته ایم.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می شود.

 کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و کالا های صادر شده از مرز خسروی به حوزه حکومت مرکزی عراق (بخش مرکزی) صادر می شود.

همچنین روزانه به طور میانگین ۶۰۰ دستگاه تانکر سوخت رسان عراقی و ایرانی از مبدا اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان به مقصد بنادر جنوبی کشورمان، وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می شود.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.