| کد خبر: 205578 |

تین نیوز خبر می‌دهد؛

◄ انباشت کامیون‌ها پشت مرز بازرگان به دلیل ممنوعیت ورود کالا بدون ثبت سفارش

معطلی کامیون از پنجشنبه هفته گذشته در مرز بازرگان تا امروز ادامه داشته و رانندگان هنوز امکان عبور ندارند و منتظرند تا صاحبان بار پس از ثبت سفارش کالای خود، اقدام به ترخیص کالا از گمرک بازرگان کنند.

تین نیوز

معطلی کامیون از پنجشنبه هفته گذشته در مرز بازرگان تا امروز ادامه داشته و رانندگان هنوز امکان عبور ندارند و منتظرند تا صاحبان بار پس از ثبت سفارش کالای خود، اقدام به ترخیص کالا از گمرک بازرگان کنند.

جواد سمساریلر رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران در خصوص مشکل پیش آمده برای رانندگان کامیون‌ در مرز بازرگان به خبرنگار تین نیوز گفت: یک تصویب‌نامه هیئت‌وزیران به امضای آقای جهانگیری وجود دارد که در ماده یک این مصوبه عنوان شده «ورود کالا به کشور بدون ثبت سفارش ممنوع است» این در حالی است که این موضوع هیچ‌گونه ارتباطی با زیرشاخه‌های حمل‌ونقل ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی ترابری ثبت سفارش ارتباطی با حمل‌ونقل ندارد و این مصوبه تنها برای ترخیص کالا است. این در حالی است که بر اساس مقررات گمرکی هر کالایی که از درب گمرک بیرون بیاید باید اجازه ورود به کشور داشته باشد و همان‌طور که اطلاع دارید هر کالایی وارد کشور می‌شود باید در ابتدا به گمرک برود.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران تصریح کرد: این کامیون‌ها طبق کنوانسیون TIR مجاز به عبور و مرور هستند و شرکت حمل‌ونقلی نمی‌تواند این کامیون‌ها به مدت چند روز  در مرز نگه دارد تا صاحب کالا ثبت سفارش واردات را انجام دهد.

سمساریلر با انتقاد به اینکه بخش بزرگی از سرمایه‌های کشور در مرز بازرگان متوقف است، اظهار داشت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که اگر قرار است تصمیمی گرفته شود، حداقل یک فرجه زمانی وجود داشته باشد تا راننده کامیونی که در حال حرکت به سمت مرز است با این مشکلات مواجه نشود.

او می‌گوید: متأسفانه از روز پنجشنبه هفته گذشته رانندگان کامیون در سرمای 10 درجه زیر صفر در مرز بازرگان مانده‌اند و امکان عبور ندارند این در حالی است که  امکاناتی از قبیل انبار، خوابگاه یا امکانات بهداشتی پاسخگوی نیاز آنها نیست.

وی به این نکته اشاره می‌کند که توقف کامیون پشت مرز مشمول حق توقف می‌شود و این حق توقف هم باید به صورت ارزی در این شرایط نامناسب اقتصادی به طرف ترکیه‌ای پرداخت شود.

او افزود: بنده این مشکل پیش آمده را به وزارت صمت،گمرک و وزارت راه و شهرسازی اطلاع داده‌ام اما هنوز مشکل رانندگان پشت مرز بازرگان تداوم دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.