| کد خبر: 197037 |

تسهیلات ویژه گمرک برای ۵ صادرکننده نمونه چهارمحال و بختیاری

۵ صادرکننده نمونه چهارمحال و بختیاری مشمول دریافت تسهیلات ویژه گمرکی شدند.

تین نیوز

مدیرگمرک چهارمحال و بختیاری گفت: پنج تولیدکننده و صادر کننده نمونه این استان مشمول دریافت تسهیلات ۱۸ گانه جدید گمرکی کشور شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اسماعیل اله دادی اظهار داشت: این تعداد واحد تولیدی و صادرکننده کالا  که در قالب تولید لوازم خانگی ، تولید موکت ، ورق گالوانیزه خودرویی در استان  فعال هستند، با معرفی به گمرک کشور مشمول استفاده از تسهیلات ۱۸ گانه گمرکی شده اند.

به گفته وی، واحدهای تولیدی مشمول این طرح، در صورت داشتن مشکلات نقدینگی، می‌توانند کالای خود را به صورت نسیه ترخیص کنند و یا با تودیع ضمانت‌ نامه بانکی از گمرکات خارج کنند. 

مدیر گمرک چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: صادرکنندگان مشمول طرح در استان، در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیز  می توانند از ضمانت‌نامه بانکی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: با عملیاتی شدن این طرح، در راستای سیاست‌های دولت برای حمایت از تولید و صادرات، تسهیلاتی جهت فعالان تولیدی و تجاری به‌ویژه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فاقد سابقه تخلف گمرکی در نظر گرفته شده است.

الهدادی،  ترخیص کالا خارج از سطح ۳ (مسیر قرمز)، پذیرش ضمانت‌نامه بانکی حداکثر یکساله برای ترخیص قطعی ماده ۶ قانون امور گمرکی و پذیرش ضمانت‌نامه بانکی برای ترخیص قطعی و سایر رویه‌های ماده شش آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی را از عمده بندهای تسهیلات حمایتی دولت دوازدهم ذکر کرد.

وی، استفاده از تسهیلات ماده ۵۷ آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی، استفاده از تضمین بیمه‌ای برای صادرات، بهره مندی  از تسهیلات بسته حمایت از تولید و صادرات و تخفیف در هزینه خدمات انجام امور گمرکی، موضوع بند الف. ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی (حداکثر تا سقف ۵۰ درصد) را از دیگر مزیت های طرح تسهیلات گمرکی عنوان کرد.

مدیر گمرک چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سالجاری علاوه بر این پنج واحد صنعتی تولیدی با برند صادراتی، تعداد دیگری از واحدهای تولیدی خوشنام استان شناسایی و برای استفاده از این تسهیلات معرفی خواهند شد.

هم اینک حدود یکهزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.