| کد خبر: 194141 |

ترانزیت ۶۳۵ تُن کالا از قشم در چهار ماه نخست سال

در چهار ماهه نخست سال جاری ۶۳ هزار و ۵۳۱ تُن کالا با ارزش بیش از ۱۰۶ میلیون و ۱۸۹ هزار دلار از طریق گمرک قشم وارد شد که در همسنجی با سال قبل، از حیث وزن ۴۲ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۹ درصد رشد داشته‌است.

تین نیوز

 در چهار ماهه نخست سال جاری ۶۳ هزار و ۵۳۱ تُن کالا با ارزش بیش از ۱۰۶ میلیون و ۱۸۹ هزار دلار از طریق گمرک قشم وارد شد که در مقایسه با سال قبل، از حیث وزن ۴۲ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۹ درصد رشد داشته‌است.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایرنا، مدیرکل گمرک قشم  گفت: برنج، توتون، چای، پارچه، روغن پایه، تیغ سلمانی و کولر گازی بیشترین کالاهای وارداتی از گمرک قشم به کشور بود.

حسین سعیدی افزود: تا پایان تیرماه سال جاری بیش از ۱۶۱ تُن کالا شامل ماهی خشک، نمک صنعتی و گچ بنایی به ارزش ۶۷۴ هزار دلار از گمرک قشم صادر شد.

وی ادامه داد: درآمد گمرک قشم در این مدت بیش از ۳۳۷ میلیارد و ۴۶۵ میلیون و ۵۹۴ هزار ریال است.

ترانزیت ۶۳۵ تُن کالا از قشم

مدیر کل گمرک قشم تصریح کرد: در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۸ بیش از ۶۳۵ تُن کالا به ارزش بیش از سه میلیون و ۳۲۸ هزار دلار از طریق گمرک قشم ترانزیت شد.

وی افزود: بیشتر این کالاها شامل پوشاک، توتون، تنباکو، لوازم خانگی و ماشین آلات است که به منطقه های آزاد کیش و چابهار، منطقه ویژه شهیدرجایی و برخی کشورها ترانزیت شد.

سعیدی ادامه داد: در همین مدت بیش از ۳۶ هزار و ۱۰۲ تُن کالا به ارزش ۷۲ میلیون و ۱۳۷ هزار دلار به مقصد گمرک قشم ترانزیت شد که از نظر وزن ۳۴ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۶ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، برنج، روغن قطعات خودرو، لوازم آرایشی و چای بیشتر این کالاها را تشکیل می‌داد که از مبدا گمرکات شهید رجایی، فرودگاه امام خمینی(ره)، چابهار، کیش، بازرگان و جلفا به گمرک قشم ترانزیت شد.

افزایش ۱۹ درصدی کابوتاژ کالا

مدیرکل گمرک قشم با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی پرونده‌های کابوتاژ در چهارماهه اول امسال افزود: در این مدت ۴۴ هزار و ۳۸۹ فقره پروانه کابوتاژ (حمل کالا از یک نقطه به نقطه دیگر کشور از راه دریا یا رودخانه‌های مرزی) صادر شد که شامل ۴۷۲ هزار و ۳۰۱ تُن کالا بود.

وی بیان داشت: تا ابتدای مردادماه سال جاری بیش از ۱۰۵ تُن کالا به ارزش بیش از یک میلیون و ۴۶۹ هزار دلار تحت رویه ورود موقت از گمرک قشم به سرزمین اصلی وارد شد.

سعیدی تصریح کرد: در همین مدت ۶ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۹۴ میلیارد و ۵۷۴ میلیون و ۸۳۷ هزار ریال تشکیل شد که در همسنجی با سال گذشته از نظر تعداد ۲ برابر و از حیث ارزش ریالی بیش از ۱۱ برابر افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک قشم افزود: بیشتر کالاهای مکشوفه شامل خودرو، سوخت و تلفن همراه است.

وی ادامه داد: در همین مدت به میزان ۵۰ تُن کالای ملوانی(کالای همراه ملوان) به ارزش ۵۶ هزار دلار وارد کشور شد که نسبت به سال گذشته از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۰ و ۷۸ درصد کاهش داشت.

به گفته سعیدی بیشتر کالاهای ملوانی شامل برنج، شکر و روغن خوراکی است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.