| کد خبر: 162893 |

◄ جزئیات جلسه حمل‌ونقلی ایران و عراق

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی به برخی جزئیات جلسه توسعه مناسبات حمل‌ونقلی جاده‌ای جمهوری اسلامی ایران و عراق اشاره کرد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی به برخی جزئیات جلسه توسعه مناسبات حمل‌ونقلی جاده‌ای جمهوری اسلامی ایران و عراق اشاره کرد.

به گزارش تین‌نیوز، رضا نفیسی در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق گفت: موضوع فعال‌سازی کری دور شرق-غرب به‌ویژه مسیر ایران-عراق-سوریه از اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین نفیسی به تعدد پایانه‌های مرزی بین دو کشور و اهمیت ویژه مناسبات حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و مسافر بین دو کشور اشاره کرد و گفت: اجرای قوانین و مقررات مربوطه در پایانه‌های مرزی هر دو طرف هماهنگی و یکپارچگی هر دو کشور را نیاز دارد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، هیات عالی‌رتبه ایران به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مشاور وزیر راه و شهرسازی و گروهی از مسئولین عالی‌رتبه ایران در  چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فی‌مابین دو کشور ایران و عراق در بغداد شرکت کردند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی این سازمان که همراه هیات کشورمان حضور داشت در این سفر با عباس عمران الزبیدی معاون وزیر حمل‌ونقل کشور عراق ملاقات کرده و در خصوص مباحث مرتبط با موضوع حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و مسافر و ترانزیت مذاکرات مبسوطی  انجام داد.

بر اساس این گزارش ایران پیشنهاد برگزاری کمیته مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای در  فروردین‌ماه سال 1397 در تهران به‌منظور امضای نهایی «موافقت‌نامه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای مسافر و کالا» را داد.

بر اساس توافقنامه‌ای که صورت خواهد گرفت مشکلات شرکت‌های ایرانی در حمل یکسره کالا به داخل خاک عراق حل خواهد شد و همچنین صدور روادید کثیرالتردد 6 ماهه یا یک‌ساله برای رانندگان ایرانی تسهیل خواهد شد.

همچنین بر اساس پیشنهاد ایران نظارت طرف عراقی بر اخذ وجوه نامتعارف و غیرقانونی از رانندگان ایرانی اقدام خواهد کرد.

در حاشیه سفر موصوف ، داود کشاورزیان مشاور وزیر راه و شهرسازی با استبرق ابراهیم الشوک معاون وزیر مرمت و ساخت‌وساز ابنیه کشور عراق  ملاقات و مذاکرات مبسوطی درزمینهٔ صدور خدمات فنی و مهندسی به عمل آورد .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.