| کد خبر: 154232 |

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین ‌المللی اعلام کرد:

رشد 23 درصدی ترانزیت کالا در 7 ماهه سال جاری نسبت به سال قبل

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین ‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: طی 7ماهه ابتدای سال ۹۶، بیش از5 میلیون و 400 هزار تن کالا از 32 مرز فعال زمینی و آبی کشور ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 23 درصد افزایش داشته است.

تین نیوز

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین ‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: طی 7ماهه ابتدای سال ۹۶، بیش از5 میلیون و 400 هزار تن کالا از 32 مرز فعال زمینی و آبی کشور ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 23 درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل نقل بین المللی این سازمان با اعلام این خبر، افزود: در پی اقدامات انجام شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سایر دستگاههای ذیربط در حل برخی از موضوعات و مسائل مرتبط با ترانزیت در کنار توسعه و بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل و تقویت کریدورهای ترانزیتی از مسیر جمهوری اسلامی ایران، و فعال نمودن مناسبات ترانزیتی و حمل و نقلی با کشورهای منطقه، همچنین تعامل و همکاری بخش خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل بین‌المللی در کشور به ویژه در بخش ترانزیت سوخت، طی مدت مذکور از مجموع کالاهای ترانزیت شده، بیش از یک میلیون و 600 هزار تن مواد نفتی و حدود 3 میلیون و 800 هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین کالاهایی عبوری نظیر مازوت، انواع پارچه، قطعات اتومبیل، برنج ، گازوئیل، لاستیک و پنبه بوده است .

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی افزود: در مدت زمان مذکور، از میان مرزهای کشور بندر شهیدرجایی با یک میلیون و 950 هزار تن معادل ۳۶/۱ درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای پرویزخان با 19 درصد و بازرگان با 5 / 10 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند .

نفیسی بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را کماکان همانند ماههای گذشته سال جاری از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد که عمدتاً به جهت ترانزیت فرآورده های نفتی بوده است .

وی با قدردانی از تلاش‌های بخش خصوصی مرتبط با امر ترانزیت کالا در کشور، خاطرنشان کرد: از سر گیری ترانزیت فرآورده های سوختی از مسیر جمهوری اسلامی ایران و تلاش و فعالیت بخش خصوصی و تشکل های صنفی درحوزه حمل‌ونقل بین المللی درکنار اقدامات و رایزنی های بین المللی و منطقه ای گسترده‌ حاکمیتی از دلایل عمده افزایش میزان ترانزیت از کشور بوده است.

نفیسی ابراز امیدواری کرد با حل و فصل مسالمت آمیز برخی از موضوعات منطقه ای که اخیراً باعث وقفه ای کوتاه در ترانزیت ورودی برخی از کالاها از مرزهای غربی کشور شده است، مجدداً این روند صعودی ترانزیت برای ماههای آتی نیز حفظ گردد .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.