| کد خبر: 141033 |

درخواست افزایش ترانزیت کالا از ایران به ترکمنستان

رایزن بازرگانی و اقتصادی ایران در ترکمنستان گفت: کشور ترکمنستان با 120 کیلومتر و 4 معبر یکی از همسایگان جمهوری اسلامی ایران است و این کشور بر تقویت بخش خصوصی تمرکز دارد.

تین نیوز

رحمت‌الله خرمالی صبح امروز در سمینار کاربردی آشنایی اصول تجارت با کشور ترکمنستان اظهار داشت: کشور ترکمنستان با 120 کیلومتر و چهار معبر یکی از همسایگان جمهوری اسلامی ایران است. ساختار ترکمنستان ابتدا متکی به نفت و گاز و سپس به کشاورزی است و این کشور بر تقویت بخش خصوصی تمرکز دارد.

به گزارش تسنیم، رایزن جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با اشاره به اینکه چین شریک نخست تجاری با کشور ترکمنستان است، گفت: کشورهای متعددی در حال ورود به بازار ترکمنستان هستند که این امر بر نیاز به اطلاعات کامل در این زمینه تاکید دارد.

خرمالی گفت: کشور ترکمنستان نزدیک به سه هزار کیلومتر ارتباط ریلی دارد و این کشور تقویت ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی را مدنظر قرار داده است.

رمضانعلی بهرامی، رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان هم در این نشست ضمن اشاره به شناسایی 400 گونه دارویی در گلستان، اظهار کرد: این ظرفیت در استان گلستان وجود دارد که به قطب دارویی تبدیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان اظهار داشت: تحریم‌های تحمیل‌شده بر کشور و عدم استفاده از ماشین‌آلات با کیفیت سبب شده رقابت کمی سخت شود و درصد قابل توجهی از واحدهای تولیدی استان به ماشین‌آلات جدید نیاز دارند. افزایش ارتباطات سبب رویدادهای خوبی در حوزه صنعت خواهد شد‌.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.