| کد خبر: 178235 |

◄ چرا دامپینگ در حمل‌ و نقل جاده‌ ای کالا رواج یافت؟

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای با انتقاد از رواج پدیده دامپینگ (مفت بری) در بخش حمل کالا، یکی از دلایل بروز این مشکل را عدم محاسبه قیمت تمام شده حمل، توسط فعالان این بخش عنوان کرد.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای با انتقاد از رواج پدیده دامپینگ (مفت بری) در بخش حمل کالا، یکی از دلایل بروز این مشکل را عدم محاسبه قیمت تمام‌شده حمل، توسط فعالان این بخش عنوان کرد.

به گزارش تین‌نیوز، آرش جلیلی در این مورد در شبکه‌های اجتماعی نوشت: اگرچه محاسبه قیمت حمل به‌دلیل وجود عوامل متعدد، کار مشکلی است، اما غیرممکن نبوده و محسابه آن بسیار ضروری است.

وی افزود: لازم است یک کامیوندار و راننده آگاه باشد که نباید لاستیک و یاتاقان را صاف کند، رنج سفر بکشد و در نهایت ضرر کند.

این دانش آموخته مهندسی صنایع و فعال صنفی برای رفع این مشکل، خواستار  اطلاع‌رسانی رانندگان و کامیونداران در این مورد شد و گفت: جدول قیمت تمام شده مسیرها برای ناوگان مختلف باید برای آگاهی، در اختیار رانندگان باشد.

جلیلی عرضه مازاد و وجود دلال‌ها را یکی دیگر از دلایل رواج دامپینگ در بخش حمل‌ و نقل جاده‌ای کالا دانست و تاکید کرد:  به‌دلیل رکود، هم در بخش ناوگان و هم در بخش باربری‌ها و دلال‌ها، عرضه مازاد وجود دارد که البته عرضه مازاد و نقصان اطلاعاتی مکمل و تشدید کننده هم هستند.

این فعال بخش حمل‌ و نقل جاده‌ای یکی دیگر از دلایل بروز پدیده دامپینگ را وجود زنجیره معیوب در این بخش دانست و گفت: متأسفانه علیرغم کاهش پی در پی قیمت‌های حمل به نسبت شاخص ثابت، همچنان دلالان متعددی در چرخه توزیع بار وجود دارند. حذف واسطه اعم از انباردار و باربری و ماشین‌گیر و دلال و...  راهکاری برای شرایط سخت است.

به گزارش تین‌ نیوز، جلیلی افت پرستیژ اجتماعی شغلی را نیز یکی دیگر از دلایل دامپینگ دانست و خاطرنشان کرد: افت پرستیژ اجتماعی کامیوندار نسبت به زمان اوایل انقلاب کاملاً مشخص است. بدیهی‌ است کسی که ارزشی برای خود قایل نیست با هر قیمتی کار می‌کند. 

به گفته وی بردن راننده به پرستیژ اجتماعی پایین حتی صاحب بار و جامعه را متضرر کرده و یک بازی باخت-باخت است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خدادادبکرانی 1 0

    باعرض سلام
    این هم از ناآگاهی وبی اطلاعی برخی از عزیزان راننده وسو استفده هایی که عزیزان باربری از این قشرزحمت کش کردند وهنوز ادامه دارد .وجوددلال بازی درنرخ کرایه وتوزیع بار.

  • محمود کیاست فر 0 0

    سلام حرف حساب از ده راننده که من میشناسم. هفتا شون مفت بر که چه عرض کنم سرویس برن از حساب و کتاب هیچی و یک منطق به وجود امده میبرن التماس دعا