| کد خبر: 159987 |

ارتفاع برف در گردنه الماس خلخال به نیم متر رسید

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خلخال گفت: ارتفاع برف در گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم به بیش از 50 سانتیمتر رسیده و تردد خودروها از این گردنه با استفاده از زنجیر چرخ صورت می‌گیرد.

تین نیوز

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خلخال گفت: ارتفاع برف در گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم به بیش از 50 سانتیمتر رسیده و تردد خودروها از این گردنه با استفاده از زنجیر چرخ صورت می‌گیرد.

محمد قربانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حجم بالای برف ، کولاک و یخبندان جاده تردد خودروها در بیشتر راه‌های ارتباطی شهرستان خلخال را با مشکل روبرو کرده است.

او گفت: به‌رغم بارش سنگین برف با تلاش شبانه‌روزی راهداران این اداره تمام راه‌های ارتباطی برف‌روبی ، پاک‌سازی و نمک‌پاشی شده و غیر از راه خلخال به پونل در استان گیلان سایر راه‌های اصلی ، فرعی و روستایی این شهرستان باز است.

وی اظهار کرد: راه ارتباطی خلخال به پونل در داخل حوزه استحفاظی این شهرستان در حدفاصل خلخال تا گردنه الماس باز است و از روز پنجشنبه در حدفاصل گردنه الماس تا گردنه زندانه در حوزه استحفاظی استان گیلان از سوی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان مسدود شده است.

بارش برف و سردی هوا همچنین موجب تعطیل شدن مدارس شهرستان خلخال در تمام مقاطع تحصیلی شد.

فرامرز فرض الله پور ، رئیس اداره هواشناسی خلخال هم از بارش بیش از 4 سانتیمتر برف در این شهر خبرداد و گفت: دمای هوای صبح امروز این شهر به 4 درجه زیر صفر رسید که در مقایسه با حداقل دمای روز گذشته 2 درجه سردتر شده است.

شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل ، این استان به استان گیلان متصل می‌کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل 2 راه ارتباطی استان‌های اردبیل و گیلان می‌باشد.

23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع‌شده است.

گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به‌عنوان سخت‌ترین و صعب‌العبورترین گردنه ازلحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسرساز است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.