| کد خبر: 99594 |

آزادراه خرم آباد بروجرد اراک یکی از بهترین زیرساخت‌های کشور

تین‌نیوز| فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: 500 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد.

سردار عبداللهی در همایش فرهنگی - اقتصادی استان با بیان این که قرارگاه خاتم‌الانبیا در دوران دفاع مقدس هدایت و کنترل عملیات‌ها را در غرب و جنوب کشور بر عهده داشت، اضافه کرد: مهندسی رزمی قرارگاه خاتم یکی از مجموعه‌های عظیمی است که پس از دوران دفاع مقدس از این ظرفیت به اذن رهبر و اصل 147 قانون اساسی در سازندگی استفاده شده است. قرارگاه خاتم‌الانبیا بازوی توانمند اجرایی همه دولت‌هاست و در چهار دولت قرارگاه کوتاهی نکرده و با تمام قدرت در عرصه سازندگی فعالیت کرده و دستاوردهای بزرگی را برای کشور رقم زده است.

عبداللهی گفت: توانسته‌ایم خیلی از پروژه‌های کشور را بومی‌سازی کنیم و خوشبختانه پیچیده‌ترین پروژه‌های صنعتی به دست مهندسین ایرانی به سرانجام رسیده‌اند. هر تحریم یک فرصت طلایی ایجاد کرد تا پرچم خودکفایی به دست جوانان این مرز و بوم سپرده شود و مصداق این مدعا فازهای پارس جنوبی است که توسط جوانان این مرز و بوم عملیاتی شده است. در این پروژه مخازن مشترکی با کشور قطر داریم که متأسفانه این کشور 750 میلیون متر مکعب گاز استحصال می‌کند.

سردار عبداللهی با اشاره به اینکه در مجموع قرارگاه 150 هزار نیروی انسانی داریم که 2500 نفر آنان نیروی رسمی و مابقی نیروی مردمی‌اند، اضافه کرد: همان گونه که در دوران هشت سال دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت‌های مردمی به موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم امروز نیز باید از این ظرفیت در جهت سازندگی کشور استفاده شود.

وی با اشاره به این که امروز 500 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بین 70 تا 80 درصد وجود دارند، افزود: این‌ پروژه‌ها مربوط به همه دولت‌هاست و امروز قرارگاه خاتم ورود پیدا کرده و این پروژه‌ها را به سرانجام برساند.

عبداللهی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید و در سال 95 بنا داریم 65 پروژه را به سرانجام برسانیم، اضافه کرد: قطعاً تا پایان امسال 55 پروژه به سرانجام می‌رسند. برای این 65 پروژه، 120 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و نباید به خاطر 10 تا 15 درصد چنین پروژه‌هایی را هلد کنیم. با احداث پروژه‌های فوق درآمدی که برای کشور حاصل می‌شود 140 هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: یکی از این پروژه‌ها ستاره خلیج فارس است با 700 هکتار مساحت است که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه محسوب می‌شود. 17 هزار نفر در این پروژه مشغول به کار هستند و ظرفیت تولید این پروژه 360 هزار بشکه است که هم‌اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چنانچه به سرانجام برسد با توجه به این که هم‌اکنون بنزین را به کشور وارد می‌کنیم این پروژه نه تنها نیاز کشور را برطرف می‌کند، بلکه می‌تواند در امر صادرات نیز موثر باشد.

عبداللهی گفت: یکی دیگر از این پروژه‌ها، پروژه فاز 22، 24، 13، 17 و 18 است که 172 میلیون متر مکعب در روز گاز را از دریا استحصال می‌کند که خوشبختانه از محل صندوق توسعه اعتبارات این پروژه‌ها تأمین شده است. برای اتمام 55 پروژه‌ی مذکور به 4 هزار میلیارد تومان اعتبار و برای ابرپروژه‌ها 7.8 میلیارد دلار اعتبار نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 55 پروژه‌ اعمال شده 4 پروژه نظیر سد رودبار الیگودرز، فرودگاه خرم‌آباد، خط انتقال آب خرم‌آباد و آزادراه خرم‌آباد ـ اراک مربوط به لرستان است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا از عملکرد بانک‌ها گلایه داشت و گفت: در بحث سرمایه‌گذاری، سیستم بانکداری در کشور مقدس است اما متأسفانه بسترها و مسیرها را درست نرفته‌ایم. وی ادامه داد: امروز سودآوری در پروژه‌های عمرانی وجود دارد.

سردار عبداللهی با بیان اینکه در فاز اول پروژه آزادراه حرم تا حرم 150 کیلومتر احداث شده است و 16 هزار دستگاه از این پروژه تردد می‌کنند. همچنین آزادراه خرم آباد ـ بروجرد ـ اراک یکی از بهترین زیرساخت‌های کشور است و آزادراه کمربندی جنوب تهران و آزادراه اهواز ـ سربندر از جمله پروژه‌های در دست اقدام قرارگاه سازندگی است که با عملیاتی شدن آن‌ها جنوب به مرکز، شرق، غرب و شمال غربی متصل می‌شود.

وی گفت: همچنین آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد 30 کیلومتر راه را کاهش می‌دهد و این مهم در کاهش هزینه‌ها و ایمنی راه‌ها موثر خواهد بود.

عبداللهی بیان کرد: متأسفانه سالانه در جاده‌های کشور شاهد 25 هزار کشته هستیم و این شاید برای افرادی مهم نباشد اما در مسائل اجتماعی حائز اهمیت هستند.

عبداللهی گفت: در طول این چند سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد در لرستان کارهای آنچنانی صورت نگرفته است. با وجود اینکه سالانه بین 12 تا 15 میلیارد متر مکعب آب از لرستان خارج می‌شود چقدر کشت آبی در استان داریم؟

وی گفت: قرارگاه خاتم در استان 13 هزار میلیارد تومان پروژه را سرمایه‌گذاری کرده است که شامل آزادراه، راه‌آهن، سد، فرودگاه و انتقال آب‌رسانی است.

وی گفت: همدلی و همزبانی اساس اصول کار است و باید وحدت رویه داشته باشیم تا ضعف‌ها و آسیب‌های استان را مرتفع کنیم و اگر بخواهیم جزیره‌ای عمل کنیم راه به جایی نمی‌بریم.

سردار عبداللهی با بیان اینکه در سخت‌ترین جاها در هشت سال دفاع مقدس لشگر 57 ابوالفضل خرم‌آباد گام‌های بسیاری برداشته است افزود: این که لرستان اولین استان بیکار در کشور باشد زیبنده نیست.

وی گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی صد نقطه را در کشور برای 31 استان در نظر گرفتیم که برای لرستان 4 دهستان انتخاب شده است تا زیرساخت‌های مورد نیاز بر اساس اولویت‌ها در آن انجام شود.
وی گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا در بحث محرومیت‌زدایی کارهای زیادی انجام داده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.