| کد خبر: 96653 |

فرهنگ سازی کنیم تا خریدار سراغ لوازم یدکی قاچاق نرود

وبلاگ تین‌نیوز، محمدرضا نجفی منش| به نظر من قدم اول مقابله کردن لوازم یدکی فروشی هاست. در قدم بعدی باید با واردکنندگان برخورد کرد و مرز ها را کنترل کرد و در قدم سوم باید فرهنگ سازی کرد تا مصرف کننده بطور خود انگیخته سراغ کالایی که اصالت ندارد نرود. ما باید کار فرهنگی و اجرایی را توامان دنبال کنیم تا جلوی قاچاق کالا نه تنها در مورد لوازم خودرو بلکه در دیگر گروه های کالایی را بگیریم.براساس اعلام مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت،  پوشاک، دخانیات، سیگار، لوازم‌خانگی، لوازم‌آرایشی و بهداشتی و لوازم خودرو در اولویت های این وزارت خانه در طرح مبارزه با قاچاق کالا قرار گرفتند.

محمدرضا نجفی منش، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در گفت وگو با سایت خبری اتاق درباره قاچاق لوازم یدکی خودرو گفت:  به نظر من قدم اول مقابله کردن لوازم یدکی فروشی هاست. در قدم بعدی باید با واردکنندگان برخورد کرد و مرز ها را کنترل کرد و در قدم سوم باید فرهنگ سازی کرد تا مصرف کننده بطور خود انگیخته سراغ کالایی که اصالت ندارد نرود. ما باید کار فرهنگی و اجرایی را توامان دنبال کنیم تا جلوی قاچاق کالا نه تنها در مورد لوازم خودرو بلکه در دیگر گروه های کالایی را بگیریم.

نجفی منش گفت: مسئله ای که باعث می شود بسیاری از خریداران تمایل به خرید از تولیدکنندگان نداشته باشند، مسئله شناسایی خریدار است. در حال حاضر با خرید هر محصول باید در فاکتور مشخصات خریدار ذکر شود اما اگر این الزام برداشته شود و زمانی که تولید کننده جنس را می فروشد، نیازی به درج مشخصات و کد اقتصادی خریدار نباشد، تمایل به استفاده از تولید داخلی افزایش پیدا می کند. اگر استفاده از کانال های رسمی تسهیل شود، بطور حتم خریداران سراغ مبادی قاچاق و محصولات وارداتی غیرقانونی نخواهند رفت.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: این مسئله نه صرفا در مورد لوازم یدکی خودرو بلکه در مورد صنایع دیگر چون نساجی هم مطرح است. اگر شناسایی خریدار به این قیمت تمام شود که قاچاق جایگزین تولید شود و تولید داخلی نتواند جنس بفروشد و متضرر شود، بهتر است کمی مسامحه کنیم. می توان شرایط خرید را تعدیل کرد تا رغبت به استفاده از محصولات داخلی بیشتر شود و در ادامه با کار فرهنگی، مصرف کنندگان را ترغیب به استفاده شناسنامه دار از محصولات داخلی کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.