پورسیدآقایی با حمایت از مشارکت با بخش خصوصی:
◄ راهآهن باید از نگاه حاکمیتی دوری کند
تیننیوز| مدیرعامل شركت راهآهن که همزمان با سفر آیتالله هاشمی رفسنجانی به استان کرمان سفر کرده بود، یکی از مهمترین قراردادهای تاریخ راهآهن کشور را امضا کرد.
به گزارش تیننیوز، حالا برای اولینبار شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران برای ساخت یک خطآهن با بخش خصوصی قرارداد مشارکت بسته است.
محسن پورسیدآقایی در حاشیه این سفر، با تاكید براینكه نگاه راهآهن بایستی مشتریمداری باشد، گفت: اقدام در جهت جذب مسافر بیشتر و ارائه خدمات با كیفیت از جمله وظایف ادارات كل راهآهن است؛ به این معنا كه با دوری از نگاه حاكمیتی، در جهت رفع مشكلات در حوزه مسافران و برآورده كردن انتظارات آنها پیشقدم شویم.
محسن پورسیدآقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت راهآهن در جلسه شورای اداری ادارهكل راهآهن كرمان با بیان اینكه راهآهن باید با رویكرد بازرگانی و تجاری اداره شود، گفت: استفاده از رویكرد بازرگانی علاوه بر كسب درآمد در بخش بار و مسافر میتواند منجر به افزایش تعداد مشتریان شود.
او افزود: در این راستا بایستی از روش حاكمیتی بودن فاصله گرفته و نقش طراحی، نظارت و كیفیت در ساخت را در پروژههای عمرانی بیش از پیش افزایش دهیم.
بر اساس اعلام شرکت راهآهن، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جذب مشتری بیشتر برای راهآهن تصریح كرد: جذب بار بیشتر و همچنین جلب و جذب مسافر یكی از اهداف اصلی راهآهن است اما متاسفانه در بخش مسافر روند كاهشی را طی میكنیم كه این امر نیاز به ارائه خدمات با كیفیت، ایمنی بالا و ناوگان مناسب دارد.
او با اعلام اینكه در حال حاضر راهآهن می تواند با كمك و همكاری شركتها و كارخانههای فولادسازی و زغال اقدام به كسب درآمد كند، اضافه كرد: امروز وظیفه راهآهن پیگیری برای ایجاد روابط همكاری با این صنایع است تا از طریق آنها بتواند به اهدافی چون جذب بار بیشتر، همكاری برای ساخت راهآهن و غیره دست پیدا كند.
پورسیدآقایی با تاكید براینكه نگاه راهآهن بایستی مشتریمداری باشد، افزود: امروز وظایف ادارهكلهای راهآهن این است كه در جهت جذب مسافر بیشتر و ارائه خدمات با كیفیت به آنان اقدامات اساسی انجام دهند به این معنا كه با دوری از نگاه حاكمیتی؛ در جهت رفع مشكلات در حوزه مسافران و برآورده كردن انتظارات آنها پیشقدم شویم.
مدیرعامل شركت راهآهن با اشاره به كمبود بودجههای عمرانی تصریح كرد: با این وجود برای برخی هزینهها بایستی بهدنبال كسب درآمدهای غیرعملیاتی باشیم كه این امر میتواند به برخی از هزینههای درون ادارهكل كمك كند.
به گفته او راهآهن میتواند از طریق تخفیفهای بازرگانی ، شركتهای فولادی و كارخانجات را برای جابهجایی بارهای خود ازطریق راهآهن تشویق كند.
پورسیدآقایی در ادامه این جلسه به مشاركت شركت گلگهر و راهآهن برای ساخت خط كرمان-سیرجان اشاره كرد: این اولین كار مشاركتی راهآهن است، بهطوری كه شركت گلگهر با پرداخت ۶۵درصد هزینه و راهآهن با ۳۵درصد هزینه، این خط را ساخته و راهآهن تنها طراحی و نظارت بركیفیت ساخت را بر عهده دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با پیشبینی اتمام این خط در سال ۹۸، گفت: با ساخت خط توسط این شركت، درآمدهای حاصل از حق دسترسی تا ۱۰ سال، متعلق به شركت گلگهر است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.