| کد خبر: 76619 |

وزارت کشورلبنان:

خبر تلاش برای انفجار یک هواپیمای اروپائی در فرودگاه بیروت صحت ندارد

تین نیوز | دفتر اطلاع رسانی وزارت کشور لبنان با صدور بیانیه ای ، اعلام کرد:خبر تلاش برای انفجار یک هواپیمای اروپائی در فرودگاه بین المللی بیروت صحت ندارد.

 

در این بیانیه که شامگاه شنبه منتشر شد، آمده است: برخی رسانه ها، خبر و اظهاراتی را از کشف تلاش برای منفجر کردن هواپیمای یکی از شرکت های هواپیمائی اروپائی در فرودگاه بین المللی رفیق الحریری بیروت منتشر کرده اند که به طور کلی عاری از صحت است.

در این بیانیه ادعا شده است:اطلاعات منتشره در این خصوص هرطرفی که منشاء آن باشد، صحیح نیست وهدف آن تعطیل کردن فعالیت فرودگاه بیروت از طرق انتشار روایت هایی است که هیچ سندی برای واقعیت آن وجود ندارد.

روزنامه لبنانی النهار نوشت:« وئام وهاب» از وزیران سابق لبنان سئوال کرده است که آیا کشف تلاش گروه تروریستی تکفیری داعش برای انفجار یک هواپیمای شرکت ایرفرانس در فرودگاه بین المللی بیروت صحت دارد؟

وزارت کشورلبنان در بیانیه خود افزوده است: حقیقت این است که دو کمیته فنی از کارشناسان ویژه امنیت پرواز از کشورهای فرانسه و انگلیس از فرودگاه بین المللی بیروت بازدید کردند و ملاحظات خود را در خصوص روند عملیات اداری ، فنی و امنیتی در فرودگاه بیروت اعلام کردند تا با معیارهای بین المللی تضمین کننده امنیت مسافران و تسهیل حرکت آنها در گذرگاه های امن فراهم شود.

در این بیانیه اضافه شده است: بعداز دریافت این ملاحظات نهاد المشنوق وزیر کشور با نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان، تمام سلام نخست وزیر و غازی زعیتر وزیر حمل ونقل برای حل موارد نقص و خلل وارده در گزارش کارشناسان حول سه محور تماس گرفت.

1- وحدت هماهنگی بین اداره های مختلف فرودگاه بیروت و حل این مورد با صدورمصوبه وزارتی برای تعیین کمیته نظم دهنده حل می شود.

2- افزایش تعداد نیروهای امنیتی فرودگاه که بر این اساس از هفته گذشته 37 نیروی جدید اضافه شد و در آینده نزدیک هم تعداد آنها بیشتر خواهد شد.

3- امنیت فنی، درگذشته دو وزارتخانه کشور و حمل ونقل پیشتر قراردادهائی را با شرکت های بین المللی برای تجهیز فرودگاه بیروت به تجهیزات فنی ضروری مطابق معیارهای بین المللی امضا کرده اند و این قراردادها برای نخست وزیری فرستاده شده است.

هزینه این قراردادها باید از محل هبه دوم سعودی ها ( یک میلیارد دلار) به وزارت کشور و ارتش و نیروهای امنیتی لبنان تامین می شود اما توقف پرداخت این هبه به مسائل مرتبط با طرف سعودی مرتبط است.

کمیته تشکیل شده توسط نخست وزیری لبنان در هفته گذشته به ریاست تمام سلام، در نخستین جلسه آینده خود نحوه تامین هزینه های لازم اجرائی شدن این قراردادها را بررسی می کند.
وزارت کشور لبنان در این بیانیه با اشاره به تلاش های گسترده دستگاه های امنیتی در فرودگاه بیروت برای تضمین امنیت مسافران ، تاکید کرده است که در انتظار تکمیل روند تجهیزات ضروری امنیتی فرودگاه هستیم.

در این بیانیه تاکید شده است که امنیت مسافران با تلاش های استثنائی برقرار شده و فرودگاه بیروت برای همه مسافران امن است.

غازی زعیتر وزیر حمل و نقل لبنان هم تاکید کرد که فرودگاه بین المللی بیروت امن است و همه اقدامات در آن از جمله امنیتی و فنی مطابق با شرایط سازمان هواپیمائی جهانی صورت می گیرد.
وی در یک کنفرانس خبری در فرودگاه بیروت خاطرنشان کرد که لبنان در اقدامات خود برای ایجاد شروط مطلوب حفاظت از امنیت فروگاه و پروازها پیشرفت بسیار خوبی کرده و در فهرست سیاه حمل ونقل اروپا قرار نمی گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.