| کد خبر: 73822 |

◄ توسعه حمل و نقل ریلی از طریق کریدورهای مهم ترانزیتی

تین نیوز | رئیس گروه سازمان های بین المللی شرکت راه آهن گفت: ایران تسهیلات و تخفیفات ویژه در مسیر راه آهن سرخس- ترکمنستان به منظور توسعه حمل و نقل ریلی ارائه می دهد.
 
به گزارش خبرنگار تین نیوز، مژگان کردبچه در اختتامیه چهارمین اجلاس نشست تبیین خط مشی تقویت ارتباطات حمل و نقل در جنوب، جنوب غرب آسیا و آسیای مرکزی (اسکاپ) که روز گذشته دوشنبه 30 آذرماه در هتل لاله تهران برگزار شد، با بیان اینکه طول شبکه ریلی ایران بیش از 10 هزار کیلومتر است که بیش از 9 هزار و 500 کیلومتر نیز در حال احداث است، گفت: قرار است خطوط ریلی ایران اتصالی به افغانستان داشته باشد که احداث زیرساخت این پروژه توسط ایران انجام می شود.
 
وی با اشاره به جاده قدیم ابریشم افزود: این مسیر، مجددا عملیاتی شده و باعث کاهش زمان سفر می شود، همچنین سه خط اصلی در شمال، از چین به قزاقستان و سپس روسیه امتداد می یابد.
 
کردبچه با بیان اینکه کریدور مرکزی که همان جاده ابریشم قدیم است تا اروپا امتداد می یابد، تصریح کرد: کریدور جنوبی که مناطق ایران را به پاکستان و ترکیه به هم ارتباط می دهد، 75 درصد جمعیت جهان را دربر می گیرد.
 
وی در خصوص کریدور ترکیبی حمل و نقل در شمال گفت: در شرق دریای خزر کشورهای ایران، ترکمنستان و قزاقستان در این کریدور قرار دارند، و ایران نیز آماده ارائه تخفیفات جدید در این کریدور است.
 
کردبچه اظهار داشت: در شرق دریای خزر نیز کریدور دیگری وجود دارد که ایران را به کشور آذربایجان متصل می کند که تا پایان سال 2016 تکمیل می شود.
 
وی با اشاره به اینکه قبل از تکمیل راه آهن رشت- آستارا- آستارا، چهار مسیر حمل و نقل بار وجود دارد، تصریح کرد: مسیرهای بندرعباس به سرخس، بندرعباس به اینچه برون و از آنجا به ترکمنستان و آسیای میانه، بندر عباس به امیرآباد و از آنجا به بنادر آستاراخان و ترکمن باشی، بندرعباس به قزوین و از آنجا توسط ریل به آستاراخان، مسیرهای حمل و نقلی بار هستند.
 
رئیس گروه سازمان های بین المللی شرکت راه آهن، تصریح کرد: کریدور اسلام آباد- تهران- استانبول که یکی از کریدورهای اکو محسوب می شود، از سال 2009 در حال احداث است. روز گذشته پیشنهادهایی داشتیم که این مسیر را تا میانمار و بنگلادش افزایش دهیم.
 
وی با بیان اینکه سازمان های منطقه ای و بین المللی اهمیت کریدورها را شناسایی و برای حمل و نقل اولویت سازی کردند، گفت: شناسایی خطوط جدید یکی از استراتژی هایی است که راه آهن ایران به طور جدی پیگیر آن است. همکاری با سازمان های بین المللی و ایجاد ترمینال های جدید، از دیگر استراتژی های ایران در بخش حمل و نقل است.
 
کردبچه تصریح کرد: ایران تسهیلات و تخفیفات ویژه در مسیر راه آهن سرخس- ترکمنستان به منظور توسعه حمل و نقل ریلی ارائه می دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.