| کد خبر: 64661 |

◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته / از احتمال انتقال کشته شدگان حادثه منا در روز ۶ مهر تا طرح های سرمایه گذاری خارجی برای نوسازی هما

تین نیوز | احتمال انتقال کشته شدگان حادثه منا با نخستین پرواز بازگشت حجاج در روز دوشنبه، حادثه در فرودگاه تبریز به خیر گذشت، انواع سیستم های اجاره هواپیما، هر ساعت پرواز حداقل 300 هزار تومان، و سه طرح سرمایه گذاری خارجی برای نوسازی ایران‌ایر،  برخی از مهم ترین عناوین خبری ایران و جهان در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل هوایی را تشکیل می دهد. 

به گزارش تین نیوز سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان این‌که شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) و ماهان برای انتقال پیکر حجاج ایرانی به کشورمان در پی حادثه منا اعلام آمادگی کردند، گفت: با توجه به انجام فرایند اداری و حقوقی شناسایی پیکر مرحومان، احتمالا پیکر حجاج با نخستین پرواز بازگشت از سرزمین وحی که روز دوشنبه ۶ مهرماه خواهد بود به کشورمان منتقل می‌شوند.

منوچهر سپاسی درباره آخرین وضعیت انتقال پیکر مرحومان حادثه مرگبار منا در روز عید سعید قربان اظهار کرد: تاکنون از سوی سازمان حج و زیارت برای انجام پرواز فوق العاده به منظور انتقال پیکر حجاج مرحوم شده موضوعی اعلام نشده است اما دو شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) و ماهان برای انجام این پرواز اعلام آمادگی کردند.

حادثه در فرودگاه تبریز به خیر گذشت
یک فروند هواپیمای ام دی متعلق به شرکت هواپیمایی ایرتور از باند فرودگاه تبریز خارج شد.

مصطفی صفایی با اعلام این خبر گفت: ساعت 12:30 دقیقه پرواز شماره 900 شرکت هواپیمایی ایرتور با 151 مسافر که از مشهد وارد فرودگاه تبریز شده بود هنگام دور زدن از باند 30 چپ فرودگاه خارج و متوقف شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله کلیه مسافران به ترمینال فرودگاه منتقل شدند، گفت: هم اکنون این هواپیما در اپرون فرودگاه تبریز قرار دارد، تا پس از چک کارشناسان استاندارد سازمان هواپیمایی اجازه پرواز داده شود.

انواع سیستم های اجاره هواپیما
یک کارشناس صنعت هوایی در خصوص انواع روش های اجاره هواپیما گفت: اجاره به شرط تملیک نوعی از قرارداد اجاره محسوب می شود و به این معنی است که پرداخت ها بابت خرید هواپیما در حین عملیات پرواز انجام می شود.

آرمان بیات با بیان اینکه در مدیریت حمل و نقل هوایی نوین، ایرلاین ها برای توسعه ناوگان خود از روش خریدهای اعتباری در حوزه تملک که در اصلاح اجاره به شرط تملک شناخته می شود استفاده می کنند، اظهار کرد: اجاره به شرط تملیک انواع مختلفی دارد و به طور کلی به این معنی است که پرداخت ها بابت خرید هواپیما در حین عملیات پرواز انجام می شود.

هر ساعت پرواز حداقل 300 هزار تومان
مدیر کل دفتر گواهینامه ها، امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه تعداد متقاضایان برای شرکت در امتحانات اخذ گواهینامه های پروازی اعم از IR ، ‌ppl وcpl ‌ در 5 ماهه اول سال نسبت به سنوات گذشته افزایش یافته است،‌ گفت: ‌با ورود هواپیماهای جدید اشتغالزایی در صنعت هوانوردی به شدت افزایش خواهد یافت و ممکن است با کمبود نیرو مواجه شویم.

محمدرضا کاظمی پور  اظهار کرد: در حال حاضر 6 مرکز مجاز آموزش خلبانی در ایران مشغول به کار هستند که تمام این آموزشگاه ها متعلق به بخش خصوصی و غیر دولتی هستند.

هشدار سازمان هواپیمایی به فعالیت سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به خرید اینترنتی بلیت هواپیما از سایت‌های غیرمجاز هشدار داد.

محمد رحیمی  گفت: خرید بلیت اینترنتی هواپیما فقط از طریق سایت‌های مربوط به ۱۳شرکت هواپیمایی فعال مجاز است و سایر سایت‌های فروش اینترنتی بلیت مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری نیست.

وی ادامه داد: در برخی موارد مشاهده شده افراد بلیت هواپیما را از سایت‌های متفرقه خریداری کرده و به ازای بلیت فروخته شده هیچ پروازی وجود ندارد بنابراین سازمان هواپیمایی کشوری ضمن توصیه به خریداران بلیت هواپیما مبنی بر عدم تهیه بلیت از این سایت‌ها اعلام می کند که هیچ تعهدی نسبت به پیگیری شکایات مربوط به این گونه خریدها ندارد و تبعات آن بر عهده خریداران است.

پایان طراحی فاز نخست هواپیمای ۱۵۰ نفره
تین نیوز | دبیر ستاد توسعه فناوری هوانوردی، گفت: طراحی فاز نخست طرح کلان هواپیمای ۱۵۰ نفره به پایان رسیده است و هم اکنون در بخش تصمیم گیری طراحی جزئی این هواپیما هستیم.

منوچهر منطقی درحاشیه نشست خبری درباره آخرین وضع طراحی هواپیمای 150 نفره افزود : در ایران توانمندی طراحی این هواپیما وجود دارد و چون این هواپیما جز هواپیماهای سنگین محسوب می شود ما قادر به طراحی قطعات آن هستیم و این یکی از توانمندی های خوبی است که در کشور ما فراهم شده است.

وی افزود: در این زمینه فعالیت ها رو به جلو بوده است و تلاش ما برای آشنایی با زیرساخت های ساخت این هواپیما همچنان ادامه دارد.

سه طرح سرمایه گذاری خارجی برای نوسازی ایران‌ایر
سه طرح سرمایه‌گذاری خارجی برای نوسازی و بهسازی ایران‌ایر در دستور داریم، این سخن وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری روز 29 شهریور  است که نوسازی و بهسازی ایران‌ایر به عنوان شرکت حامل پرچم و مادر صنعت حمل و نقل هوایی ایران را نوید می دهد.

طبق سند چشم اندازی که برای صنعت هوانوردی تعریف شده است، ناوگان هوایی کشورمان تا سال 1404 به 400 فروند هواپیمای مسافربری نیاز دارد و طبق گفته وزیر راه و شهرسازی این صنعت نیازمند سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری در طول 10 سال آینده است. در این میان نوسازی ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مادر صنعت حمل و نقل هوایی کشور، از موضوعاتی است که وزیر راه و شهرسازی به آن تاکید دارد و در این زمینه از سه طرح سرمایه گذاری خارجی برای نوسازی و بهسازی شرکت حامل پرچم ایران خبر می دهد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.