| کد خبر: 6146 |

تعیین قیمت خدمات اتوبوس‌های شهری در جلسه علنی فردا

تین نیوز | رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر مشهد گفت: در جلسه علنی فردا قیمت نهایی خدمات اتوبوس‌های شهری تعیین می‌شود.
حسن قدیری‌طرقی ظهر امروز در نشست خبری که در ساختمان شورای شهر مشهد در خصوص افزایش بلیط اتوبوس‌های شهری برگزار شد، اظهار کرد: شورای شهر مشهد برای افزایش قیمت بلیط اتوبوس رقم متغیر صفر تا 150 تومان را تصویب اما فرمانداری با آن مخالفت کرد؛ دلیل فرمانداری نیز این بود که هیچ دستگاهی حق افزایش قیمت خدمات را ندارد.
 
وی اضافه کرد: در نهایت قرار شد در کمیسیون حمل‌ونقل عمومی شورای شهر تصویب شود قیمت بلیط اتوبوس‌های سازمانی 100 تومان و اتوبوس‌های بخش خصوصی 150 تومان افزایش یابد که فردا این طرح در جلسه علنی شورای شهر مشهد برای تصویب نهایی مطرح خواهد شد.
 
قدیری‌طرقی ادامه داد: سیستم نرخ‌گذاری اتوبوس‌های شهری کاملاً سنتی است زیرا فردی که در ایستگاه اول پیاده شده و کسی که در ایستگاه آخر پیاده می‌شود باید هزینه‌ای یکسان را بپردازد که این خلاف عدالت است؛ امیدواریم  در سال آینده طرح افزایش تعرفه‌ها براساس مسافت صورت گیرد.
 
وی در خصوص خط 2 قطار شهری مشهد نیز گفت: این پروژه به صورت کامل در دوره قبلی فراموش شده بود و در حالی که باید بهمن‌ماه سال گذشته افتتاح می‌شد تنها 17 درصد پیشرفت فیزیکی داشت؛ در این پنج سال تنها چهار ماه کار مفید در خط دو انجام شده بود.
 
عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: برای خط دو قطار شهری مشهد به صورت ماهانه پول تزریق می‌شود و تنها برای ماه اردیبهشت 39 میلیارد تومان پول به این پروژه تزریق شده است.
 
وی با بیان اینکه این طرح از بهمن‌ماه سال گذشته هشت درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: پیشرفت این طرح در حال حاضر به 25 درصد رسیده و با اصلاح متن قرارداد خط دو قطار شهری مشهد در 15 بهمن‌ماه سال گذشته قرار بر این شد که این طرح در 15 فروردین‌ماه سال 96 به بهره‌برداری برسد.
 
قدیری‌طرقی خاطرنشان کرد: دستگاه تی‌بی‌ام از قسمت طبرسی تا راه‌آهن از مجموع 6 هزار و 200 مترمربع، 4 هزار و 800 مترمربع را حفاری کرده است و تا نیمه شعبان از قسمت راه‌آهن خارج می‌شود و بلافاصله حفاری خط سه قطار شهری مشهد را آغاز می‌کند.
 
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر مشهد درباره ساخت ایستگاه‌های خط دو قطار شهری مشهد نیز اظهار کرد: 12 ایستگاه این طرح که مزاحمت فراوانی را برای شهروندان ایجاد کرده است در نهایت در اسفندماه سال جاری به پایان می‌رسد.
 
وی گفت: برای تأخیر در پروژه خط دو قطار شهری مشهد به صورت سالانه هزار میلیارد تومان ضرر می‌کنیم؛ همچنین هزینه ساخت هر کیلومتر خط قطار شهری بین 180 تا 200 میلیارد تومان است که اگر این طرح در موعد مقرر به پایان می‌رسید الان به دنبال پایان ساخت خط سه قطار شهری مشهد بودیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.