| کد خبر: 60186 |

کاهش ۵ درصدی تخلفات و تلفات جاده‌ای در کشور

تین نیوز | فرمانده نیروی انتظامی گفت: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تاکنون خوشبختانه میزان تخلفات و تلفات جاده‌ای ۵ درصد کاهش داشته است.
 
سردار حسین اشتری در مراسم اختتامیه جشنواره نظم و امنیت عمومی که در سالن فجر ستاد ناجا برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات خبرنگاران گفت: امروز پلیس وظیفه حفظ نظم و امنیت جامعه را برعهده دارد و وظیفه خودش می داند که در همه عرصه ها برای نظم، امنیت و بالابردن احساس امنیت فعالیت کند.
 
وی گفت: امروز ارتباط مردم و پلیس یک ارتباط منطقی است و پل ارتباطی جامعه و پلیس، خبرنگاران هستند که می توانند با دقت، سرعت عمل و امانتداری پیام پلیس را به مردم منعکس کنند.
 
فرمانده ناجا با اعلام اینکه نیروی انتظامی به دلیل جامعه محور بودن در تماس مستقیم با مردم است، افزود: باید یک ارتباط تعریف شده داشته باشیم و اگر حادثه ای رخ دهد باید به مردم گزارش دهیم. این اطلاع رسانی از طریق شما خبرنگاران صورت می‌گیرد. همچنین آموزش همگانی نیز از همین فرآیند انجام می شود لذا اگر بخواهیم آرامش را به جامعه منتقل کنیم، خبرنگاران بهترین یاری گران پلیس در رده ها و دسته های گوناگون هستند.
 
سردار اشتری ادامه داد: ما باید بتوانیم امنیت را در ابعاد نرم در جامعه جاری و ساری کنیم و هر مقدار که لازم است باید در این زمینه سرمایه‌گذاری شود.
 
وی گفت: خیلی مواقع با انعکاس یک خبر به موقع و با دقت به جامعه آرامش وارد می‌شود و برخی مواقع نیز خلاف این اتفاق رخ می دهد. وظیفه پلیس ایجاد نظم، امنیت و بالابردن احساس امنیت است، اما این مهم به تنهایی از عهده پلیس برنمی آید و نقش شما خبرنگاران به خصوص در بالابردن میزان امنیت روانی بسیار مهم و حائز اهمیت است.
 
فرمانده ناجا گفت: کشور به کارکرد رسانه ها احتیاج دارد. بعد نظارتی، انسجام‌بخشی و انتقال فرهنگ، میراثی است که خبرنگاران، طلایه‌داران آن هستند.
 
سردار اشتری در ادامه از اصحاب رسانه درخواست کرد با توجه به نظارتی که بر اقدامات دستگاه ها دارند، اگر پیامد منفی از اقدامات پلیس در جامعه می بینند، قبل از انتشار به خود ناجا بگویند؛ چراکه بنای نیروی انتظامی خدمتگزار بودن و پناهگاه بودن برای مردم است.
 
فرمانده ناجا گفت: اگر ما مطالبی را نمی نگوییم و از رسانه ای شدن آن جلوگیری می‌کنیم دلیل آن نیست که خبرنگاران را محرم خود نمی بینیم بلکه شاید اصرار خانواده‌ای باشد و در صورت انتشار ما محکوم به کوتاهی می شویم.
 
سردار اشتری با اعلام اینکه ناجا سعی می کند با حریت و در کمال صداقت با روزنامه‌نگاران و خبرنگاران برخورد کند، افزود: چیزی را که به مصلحت باشد در اختیار می‌گذاریم و در بعضی جاها محدودیت داریم. به طور مثال، از طرف قوه قضائیه از افشای راز معذوریت داریم.
 
وی افزود: رسانه ها می توانند فرآیند انجام ماموریت های ناجا را تسهیل کنند، مثل برخورد با متخلفین در حوزه ترافیک و اگر افکار عمومی این آمادگی را داشته باشد که پلیس، فرد متخلف را اعمال قانون کند، تخلفات کمتر می شود. هدف ما این نیست که حتما اعمال قانون و جریمه کنیم بلکه هدف ما این است که همه طبق قانون عمل کنند.
 
فرمانده ناجا در پایان عنوان کرد: جرایم پلیسی به ویژه در حوزه راهنمایی و رانندگی در ۵ ماهه نخست امسال کاهش چشمگیری داشته است. در حوزه راهنمایی و رانندگی تخلفات جاده ای و تلفات جاده ای شاهد ۵ درصد کاهش بوده ایم. در حوزه مواد مخدر نیز کاهش آمار داشته ایم، اما در حوزه جرایم خرد نگرانی هایی همچنان وجود دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.