| کد خبر: 59556 |

مدیرکل نجات و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با تین نیوز:

◄ جزییات تجهیزات مقابله با آلودگی های دریایی / افزایش بالگردها به منظور پایش هوایی

تین نیوز | مدیرکل نجات و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان به منظور پایش هوایی زیست محیطی خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر از سه فروند بالگرد و یک فروند هواپیما استفاده می نمود كه طی سال 93 این بالگردها به 8 فروند افزایش یافته است.

محمدرضا قادری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه در راستای الزامات ملی و بین المللی، سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به مجهز كردن بنادر خود به تجهیزات پاكسازی و مقابله با آلودگی دریا به ارزش جمعا حدود 100 میلیارد تومان اقدام نموده است، گفت: همچنین این سازمان به منظور پایش هوایی زیست محیطی خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر از سه فروند بالگرد و یک فروند هواپیما استفاده می نمود كه طی سال 93 این بالگردها به 8 فروند افزایش یافته است.

وی افزود: علاوه بر آن همكاری های نزدیكی با سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان منطقه ای حفاظت محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان (ROMPE) و سازمان منطقه ای حفاظت محیط زیست دریای خزر (CEP) جهت پیشگیری و مقابله با آلودگی احتمالی مناطق یاد شده صورت می گیرد.

قادری در خصوص تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی برای مقابله با آلودگی های دریایی گفت: یك فروند شناور پیشرفته پاكسازی آلودگی نفتی (ORV) و هفت فروند بارج 500 تنی برای بنادر شمالی و جنوبی كشور جهت جمع آوری مواد زائد نفتی و شیمیایی در حال ساخت است.

اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در جهت واگذاری امور تصدی گری
مدیرکل نجات و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه انواع اسكیمر (Skimmer)، بوم (Boom) و مواد جاذب و سایر وسایل مربوطه به ارزش 30 میلیارد تومان تحویل بنادر شده است، افزود: براساس اصل 44 (واگذاری امور تصدی گری) و حمایت از بخش خصوصی، سازمان بنادر و دریانوردی اقداماتی از جمله واگذاری ارائه خدمات تسهیلات دریافت مواد زائد به كشتی ها در بنادر به بخش خصوصی انجام داده است.

وی گفت: تهیه و تصویب قرارداد یكپارچه سازی ارائه خدمات تسهیلات دریافت و پردازش مواد زائد به كشتی ها، و فراخوان شناسایی شركت های خصوصی توانمند برای اجرای قرارداد یكپارچه سازی تسهیلات دریافت و پردازش مواد زائد به كشتی ها از دیگر اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در راستای حمایت از بخش خصوصی است.

عضو اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی، پیگیری واگذاری راهبری، تعمیر و نگهداری تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی به بخش خصوصی در بنادر را از دیگر اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی خواند و ابراز امیدواری کرد با حضور شركت های خصوصی توانمند، خدمات مطلوب تر ارائه شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.