| کد خبر: 53978 |

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با تین نیوز:

◄ انجام پایش های میکروبی دریا برای اولین بار / معرفی مناطق مطلوب برای شنای گردشگران

تین نیوز | معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه برای اولین بار پایش های میکروبی دریای خزر و آب های جنوب کشور در انجام است، گفت: با بررسی های تخصصی و کارشناسی، شناگاه های دارای شاخص های سلامت که مناطق مطلوب برای شنای گردشگران است، معرفی می شود.

پروین فرشچی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با تاکید بر اینکه برای اولین بار پایش های میکروبی دریای خزر و آب های جنوب کشور در حال انجام است اظهار کرد: این طرح مطالعاتی با هدف پی بردن به منابع آلاینده آب‌های ساحلی در حال انجام است.

وی افزود در جلسه اخیر که با مدیران استان های ساحلی داشتیم مقرر شد هر سه ماه یک بار گزارش های میکروبی را دریافت و یکسان سازی کنیم تا در نهایت گزارش ملی در این زمینه ارائه دهیم.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ضوابط تعیین شناگاه ها مشخص نیست گفت: با بررسی های تخصصی و کارشناسی، شناگاه های دارای شاخص های سلامت که مناطق مطلوب برای شنای گردشگران است، معرفی می شود.

وی تصریح کرد: باید با مرکز ملی اقیانوس شناسی و وزارت کشور به یک مدل برسیم و بر اساس آن مناطق "ریپ کارنت" (جریان های شکافنده دریا که بر اثر موج های بلند بوجود می آید) پیش بینی شود. این مدل در جلوگیری از غرق شدن مردم تاثیر گذار است.

فرشچی به جمع آوری زباله های سواحل در کشور اشاره کرد و گفت: اگرچه این موضوع به تنهایی از عهده سازمان حفاظت از محیط زیست بر نمی آید و نیازمند فرهنگ سازی و هم افزایی همه ارگان ها است اما با برنامه های مختلف و تاثیرگذاری بر کودکان و خانواده ها، زمینه های سالم نگه داشتن دریا و ساحل در حال ایجاد است.

انتقال دبیرخانه موقت کنوانسیون تهران از ژنو به کشورهای منطقه
وی با تاکید بر اینکه همکاری ها و فعالیت های منطقه دریای خزر با سرعت بیشتر دنبال می شود از انتقال دبیرخانه موقت کنوانسیون تهران از ژنو به کشور های منطقه خبر داد و افزود: محل فعلی دبیرخانه در ژنو سوئیس است، و مقرر شد تا سه ماه آینده به منطقه انتقال یابد، به این ترتیب دبیرخانه موقت کنوانسیون تهران در چهار سال اول در باکو و در چهار سال دوم در ایران تشکیل می شود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مطالعات "POPs" (مواد ارگانیک پایدار) گفت: در دریای خزر تقاضای زیاد برای پرورش گونه های آبزی در قفس، وجود دارد، به طوریکه گونه های آبزی را به جای پرورش در دریا، در آب های ساحلی نزدیک به دریا در محفظه های توری پرورش می دهند.

وی گفت: با وجود تقاضای زیاد، هنوز مجوز فعالیت در این بخش صادر نشده زیرا جانمایی های آن مشخص نیست و نیاز به مطالعه دارد، ضمن اینکه حتما باید بومی بودن آبزیان تایید شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.